Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 προσδιόρισε τον νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση του υφιστάμενου οδικού τμήματος της Αττικής Οδού το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρεται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) του Ταμείου που ενέκρινε, πριν από λίγες ημέρες, το ΚΥΣΟΙΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η υφιστάμενη Αττική Οδός έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη «σπονδυλική στήλη» του οδικού δικτύου του νομού Αττικής και είναι ο αυτοκινητόδρομος που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη κίνηση και κερδοφορία.
Η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού λήγει το 2024 και, έως τα τέλη του έτους, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται ότι θα ολοκληρώσει την περίμετρο του διαγωνισμού, ώστε ο διεθνής διαγωνισμός για την νέα παραχώρηση του οδικού άξονα να προκηρυχθεί το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει έσοδα ρεκόρ για την Αττική Οδό. Υπενθυμίζεται ότι το εφάπαξ τίμημα για την Εγνατία Οδό έφτασε τα 1,5 δις και του 49% του ΔΕΔΔΗΕ τα 2,1 δις, οπότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι προσδοκίες του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου είναι υψηλές.
Οι 3 επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Εκτός από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, θα υπάρξουν κι άλλοι 3 διαγωνισμοί για την Αττική Οδό, οι οποίοι αφορούν τις επεκτάσεις σε Λ. Κύμης, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης, αρχικού προϋπολογισμού 1 δις ευρώ, τους οποίους προετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η πρώτη επέκταση, η οποία εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί έως το πρώτο εξάμηνο του 2022, αφορά την σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Όταν υλοποιηθεί, θα δώσει τέλος στο μποτιλιάρισμα που παρατηρείται τις πρωινές ώρες στην έξοδο προς την εθνική οδό.
Μετέπειτα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα της Ραφήνας.
Το τρίτο έργο, αφορά τη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού (με υπόγεια σήραγγα) με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους, δίχως φανάρια.
Η επέκταση αυτή της Αττικής Οδού θεωρείται κρίσιμη για την επένδυση στο Ελληνικό.
Άγνωστο παραμένει, εάν οι τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ενταχθούν στην παραχώρηση του κύριου τμήματος μετά τη δημοπράτησή τους.