Ανακοινώθηκε η ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού των ΚΤΕΟ για το έτος 2024.
Όπως αναφέρει σχετική Εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3.α του άρθρου 6 της ανωτέρω σχετικής κ.υ.α., για την ανανέωση του Πιστοποιητικού Ελεγκτή Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.), ο κάτοχός του υποχρεούται να παρακολουθήσει συμπληρωματική επιμόρφωση και στη συνέχεια να εφοδιασθεί με «Βεβαίωση συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτή Κ.Τ.Ε.Ο.».
Η βεβαίωση αυτή έχει διάρκεια ισχύος μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του επόμενου έτους και ανανεώνεται ανά έτος κατά τον ίδιο τρόπο.
Για το έτος 2024 η προτεινόμενη εκπαιδευτική ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Α.1. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Ο Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) 2021/392 της Επιτροπής της 4ης Μαρτίου 2021, «για την παρακολούθηση και την υποβολή δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές CO₂ από επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/631 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των Εκτελεστικών Κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1014/2010, (ΕΕ) αριθ. 293/2012, (ΕΕ) 2017/1152 και (ΕΕ) 2017/1153 της Επιτροπής».
Α.2. ΝΟΜΟΙ
1. Ο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ 96 Α/21-6-2024) «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 για την ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκίνητων οχημάτων, λήψη μέτρων προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με το πιλοτικό καθεστώς υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, ειδικότερες ρυθμίσεις για τα οχήματα και τη δημόσια περιουσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.» σχετικά με τα άρθρα του Μέρους Γ΄ «ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ»:
– άρθρο 17: Χαρακτηρισμός αδρανών οχημάτων
– άρθρο 18: Εκκαθάριση των Μητρώων Οχημάτων από αδρανή οχήματα
– άρθρο 19: Οχήματα σε κατάσταση προσωρινής αδράνειας
– άρθρο 20: Οχήματα σε κατάσταση οριστικής αδράνειας
– άρθρο 21: Πεδίο εφαρμογής
– άρθρο 22: Ηλεκτρονικοί διασταυρωτικοί έλεγχοι οχημάτων
– άρθρο 23: Κυρώσεις
2. Ο ν. 5108/2024 (ΦΕΚ 65 Α/2-5-2024) «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις» σχετικά με το:
– άρθρο 69: Ρυθμίσεις για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέϊλερ), τα οποία διαθέτουν ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) που έχουν εκδοθεί μέχρι την 29η Δεκεμβρίου 2023.
Α.3. ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
1. Η υπ’ αριθμ. 378266/2023 (ΦΕΚ 7274 Β/22-12-2023) υ.α. «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, είτε εκ κατασκευής είτε εκ μετασκευής καθώς και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών».
2. Η υπ’ αριθμ. 100398/2024 (ΦΕΚ 2475 Β/26-4-2024) υ.α. «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 378266/12-12-2023 υπουργικής απόφασης “Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, είτε εκ κατασκευής είτε εκ μετασκευής καθώς και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών” (Β’ 7274)».
3. Η υπ’ αριθμ. A.1118/2024 (ΦΕΚ 4529 Β/2-8-2024) υ.α. «Καθορισμός του μορφότυπου της αναγραφής της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) για τις επιχειρήσεις ταξί, των σημείων εντός του οχήματος στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή, του τρόπου παραγωγής και διάθεσής της, του τρόπου κάλυψης της δαπάνης καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος».
4. Η υπ’ αριθμ. Α.1143/2024 (ΦΕΚ 5413 Β/27-9-2024) υ.α. «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1118/01.08.2024 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών “Καθορισμός του μορφότυπου της αναγραφής της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) για τις επιχειρήσεις ταξί, των σημείων εντός του οχήματος στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή, του τρόπου παραγωγής και διάθεσής της, του τρόπου κάλυψης της δαπάνης καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος” (Β’ 4529)».
Α.4. ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
1. Η υπ’ αρ. πρωτ. 348600/17-11-2023 (ΑΔΑ: 9Α5Ρ465ΧΘΞ-Χ1Γ) εγκύκλιος: «Ολοκλήρωση μηχανογραφικής εφαρμογής για την χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος».
2. Η υπ’ αρ. πρωτ. 389340/20-12-2023 (ΑΔΑ: 6Ν8Ζ465ΧΘΞ-8ΙΥ) εγκύκλιος: «Εφαρμογή του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2021/392 της Επιτροπής».
3. Η υπ’ αρ. πρωτ. 15158/18-1-2024 (ΑΔΑ: 6ΑΡΜ465ΧΘΞ-ΝΟΝ) εγκύκλιος: «Δημοσίευση στο ΦΕΚ Β΄ 7274/22-12-2023 της υπ’ αρ. 378266/2023 υπουργικής απόφασης “Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, είτε εκ κατασκευής είτε εκ μετασκευής καθώς και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών.”».
4. Η υπ’ αρ. πρωτ. 47613/16-2-2024 (ΑΔΑ: ΨΖ7Δ465ΧΘΞ-ΤΦΣ) εγκύκλιος: «Περιοδικός τεχνικός έλεγχος οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος».
5. Η υπ’ αρ. πρωτ. 116406/30-4-2024 (ΑΔΑ: 6Ω65465ΧΘΞ-8ΒΖ) εγκύκλιος: «Τεχνικός έλεγχος επιβατηγών οχημάτων που ταξινομήθηκαν ως μεταχειρισμένα».
6. Η υπ’ αρ. πρωτ. 171487/13-8-2024 (ΑΔΑ: ΨΛΖΡ465ΧΘΞ-ΘΟ5) εγκύκλιος: «Έλεγχος, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Οργανισμού Μεταφορών της Τσεχίας, του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων στους τεχνικούς ελέγχους επιβατηγών οχημάτων στην Τσεχία».
7. Η υπ’ αρ. πρωτ. 175227/27-8-2024 (ΑΔΑ: Ρ21Μ465ΧΘΞ-ΤΛΖ) εγκύκλιος: «Οπτική επιθεώρηση δεξαμενών πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σύμφωνα με την υ.α. 378266/2023».
Β. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2021/392 της Επιτροπής, από τις 20 Μαΐου 2023, κατά τη διενέργεια στα ΚΤΕΟ του περιοδικού τεχνικού ελέγχου των επιβατηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, πρέπει να συλλέγονται ο αριθμός πλαισίου του οχήματος και τα δεδομένα που είναι καταγεγραμμένα στη συσκευή παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου και/ή ενέργειας, εκτός εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος αρνηθεί ρητά να καταστήσει τα εν λόγω δεδομένα διαθέσιμα. Τα δεδομένα αυτά, συμπεριλαμβάνονται στο αρχείο τύπου XML με όλα τα δεδομένα του τεχνικού ελέγχου που αποστέλλεται, μέσω του Μηχανογραφικού Συστήματος ΚΤΕΟ, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Γ. Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι έχει ολοκληρωθεί η ανάρτηση στον ιστότοπο του υπουργείου μας, στη διαδρομή Μεταφορές → Τεχνικός Έλεγχος και Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Οχημάτων → Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων της υφιστάμενης από πολλά χρόνια νομοθεσίας που αφορά στον Τεχνικό Έλεγχο των Οχημάτων στα ΚΤΕΟ και ειδικότερα αυτής που αφορά στον έλεγχο των συστημάτων του οχήματος (LPG, ABS, κοτσαδόρος κ.λπ.). Στον συγκεκριμένο ιστότοπο συνεχίζεται η ανάρτηση και της τρέχουσας νομοθεσίας.
Δ. Η παρούσα εγκύκλιος βρίσκεται αναρτημένη στον ιστότοπο του υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών, στη διαδρομή «Μεταφορές → Τεχνικός Έλεγχος & Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Οχημάτων
→ Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων → Ελεγκτές – Επιμόρφωση – Ποινολόγιο → Ύλη συμπληρωματικής
επιμόρφωσης των ελεγκτών ΚΤΕΟ» και μπορείτε να την αναζητήσετε στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο:
https://www.yme.gr/metafores/texnikos-elegxos-egkatastaseis-eksypiretisis-oximaton/texnikoselegxos-oximaton/elegktes-epimorfosi-poinologio/item/8541-yli-sympliromatikis-epimorfosis-tonelegkton-kteo».