Τα συμπεράσματά τους σχετικά με τις 8,5 εκατ. ανακλήσεις αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον όμιλο Volkswagen, μετά το σκάνδαλο «dieselgate», δημοσίευσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών στην ΕΕ.
Οι προσπάθειες του ομίλου VW να καταστήσει το σχέδιο ανακλήσεων πιο αξιόπιστο και η σημαντική βελτίωση των πληροφοριών που παρέχονται στους καταναλωτές πρέπει να επιδοκιμαστούν.
Το ποσοστό επισκευής αγγίζει πλέον το 80% και ο όμιλος έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τη δωρεάν αναβάθμιση και τη σχετική de facto εγγύηση επιδιόρθωσης των προβλημάτων που θα προκύψουν μετά την αναβάθμιση έως το τέλος του 2020.
Ωστόσο, η Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών εκφράζουν απογοήτευση για το γεγονός ότι η εταιρεία δεν παρείχε πλήρη και σαφή εγγύηση για την περίπτωση προβλημάτων μετά την επισκευή.
Η κα Βιέρα Γιούροβα, επίτροπος αρμόδια για τη δικαιοσύνη, τους καταναλωτές και την ισότητα των φύλων, σχολίασε «Εργαστήκαμε σκληρά για να ωθήσουμε τη VW στη λήψη πιο προδραστικών μέτρων έναντι των καταναλωτών στην ΕΕ που ζημιώθηκαν από το σκάνδαλο “dieselgate”.
Η VW υλοποίησε το σχέδιο δράσης που μου είχε υποσχεθεί ότι θα υλοποιήσει, αλλά περιορίστηκε σ’ αυτό. Το γεγονός αυτό αποτελεί ακόμη μία υπενθύμιση της ανάγκης για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τα μέσα ατομικής επανόρθωσης στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των συλλογικών αγωγών».
Στα συμπεράσματά τους, η Κομισιόν και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών συμφωνούν ότι τα μέτρα που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Volkswagen είχαν ως αποτέλεσμα θετικές εξελίξεις όσον αφορά στην ενημέρωση που παρέχεται μέσω του διαδικτύου, με αναλυτικά ενημερωτικά σημειώματα υπό τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων και βιντεοκλίπ, σχετικά με τους λόγους που επιβάλλουν την αναβάθμιση και το πώς οι καταναλωτές μπορούν να τη ζητήσουν, καθώς και σχετικά με το μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης.
Απ’ την άλλη πλευρά, η Volkswagen δεν παρείχε πλήρη και σαφή εγγύηση ότι η αναβάθμιση δεν επηρεάζει τις επιδόσεις των αυτοκινήτων και αρνήθηκε να απλουστεύσει τους όρους υπό τους οποίους παρέχεται πρόσβαση στο μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης.
Ο όμιλος VW έχει δεσμευτεί να απαντά σε όλα τα παράπονα που τυχόν θα έχουν οι καταναλωτές μετά την επισκευή.
Οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές παροτρύνονται να επικοινωνήσουν με τους τοπικούς αντιπροσώπους για κάθε πρόβλημα που τυχόν αντιμετωπίσουν σε σχέση με την αναβάθμιση.
Σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν άρνηση παροχής βοήθειας, θα πρέπει να υποβάλουν επίσημη καταγγελία στα εθνικά σημεία επαφής για την ανάκληση της Volkswagen και να ενημερώσουν την εθνική τους οργάνωση καταναλωτών.