Τεχνικό σύμβουλο για την εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με ΣΔΙΤ αναζητά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο εν λόγω σύμβουλος θα συνάψει σύμβαση παροχής υπηρεσιών για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ) στη διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, με Σ.Δ.Ι.Τ.».
Ο εν λόγω διαγωνισμός διαθέτει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Χρεώσεις ανά χιλιόμετρο
Με το νέο σύστημα, οι χρεώσεις θα γίνονται αναλογικά με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει κάθε όχημα στον αυτοκινητόδρομο. Σήμερα, ένα τέτοιο σύστημα εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα).
Σημειώνεται ότι, στα τέλη του 2020 επιτεύχθηκε η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητόδρομων, επιτρέποντας στους χρήστες (άνετες και γρήγορες) διελεύσεις με έναν ηλεκτρονικό πομποδέκτη σε ένα δίκτυο 2.133 χιλιομέτρων.
Πλέον, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να περνούν από οποιοδήποτε σταθμό διοδίων, χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη που ήδη διαθέτουν, ανεξαρτήτως παραχωρησιούχου.
Οι μετακινήσεις γίνονται ευκολότερα, με μικρότερες ουρές και λιγότερη ταλαιπωρία στους σταθμούς διοδίων τις περιόδους αιχμής και επομένως, με μεγαλύτερη ταχύτητα σε όλη την επικράτεια.
Είναι ενδεικτικό ότι η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών «εκτοξεύτηκε» το Νοέμβριο του 2020 στο 45% έναντι 30% το 2018 και μάλιστα, σε κάποιους αυτοκινητόδρομους ξεπέρασε και το 50%.
Φ. Φωτ.