Υποχώρησε κατά 23,7%, στις 9,9 εκατομμύρια μονάδες, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ το 2020, σύμφωνα με τη νεότερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το εν λόγω γεγονός αποδίδεται στην άμεση επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως επισημαίνεται, τα μέτρα περιορισμού – συμπεριλαμβανομένων των lockdowns πλήρους κλίμακας και άλλων περιορισμών καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους – είχαν έναν άνευ προηγουμένου αντίκτυπο στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με την ACEA, το 2020 σημειώθηκε η μεγαλύτερη ετήσια πτώση στη ζήτηση αυτοκινήτων, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να μειώνονται κατά 3 εκατομμύρια μονάδες, σε σύγκριση με το 2019.
Αντίστοιχα, και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστά πτώσης. Μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών αυτοκινήτων, η Ισπανία παρουσίασε πτώση 32,3%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 27,9% και τη Γαλλία με 25,5%, ενώ οι απώλειες ήταν σημαντικές, αλλά λιγότερο έντονες στη Γερμανία (-19,1%).
Η εικόνα τον Δεκέμβριο
Σε επίπεδο Δεκεμβρίου, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 3,3% στις 1.031.070 μονάδες. Ωστόσο, οι τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές κατέγραψαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα.
Η Ιταλία και η Γαλλία υπέστησαν διψήφιες απώλειες, με τις ταξινομήσεις οχημάτων να μειώνονται κατά 14,9% και 11,8% αντίστοιχα, τον τελευταίο μήνα του 2020.
Αντίθετα, η Γερμανία σημείωσε άνοδο της τάξης του 9,9%, ενώ και η εικόνα της ισπανικής αγοράς παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας
Στη χώρα μας οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, τον περασμένο Δεκέμβριο, ανήλθαν στις 6.443 μονάδες, έναντι 6.597 τον αντίστοιχο μήνα του 2019, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 2,3%.
Σε ετήσια κλίμακα, σύμφωνα με την ACEA, οι ταξινομήσεις το 2020 ανήλθαν στις 80.977 οχήματα, αντί 114.109 ένα χρόνο νωρίτερα, καταγράφοντας πτώση 29%.