Στο ανώτατο επίπεδο πρόκειται να καθοριστούν οι προδιαγραφές για τον νέο Δακτύλιο ή αλλιώς, για τον «Καθαρό Δακτύλιο», καθώς πρόκειται να διεξαχθεί ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου την Παρασκευή (15/10).
Όπως δήλωσε, εκ νέου σήμερα, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο τύπος αυτοκινήτων που σίγουρα θα εξαιρείται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».
Στο ζήτημα του δακτυλίου, ο οποίος θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου, θα υπάρξει διαβούλευση με το υπουργείο Περιβάλλοντος, την Αστυνομία, την Περιφέρεια, τους δήμους και φορείς, ώστε να ληφθούν οι βέλτιστες αποφάσεις, όπως:
-για τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου,
-το ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων,
-ποια αυτοκίνητα, εκτός από τα ηλεκτρικά θα μπορούν να εισέρχονται.
Σημειώνεται ότι, με το προηγούμενο καθεστώς, χρήση του δακτυλίου μπορούσαν να κάνουν τα εξής οχήματα:
Α) τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Β) τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα και τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος -μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Γ) τα οχήματα, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος – μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών.