Ενώ η Κίνα επί του παρόντος προηγείται στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι της Ευρώπης και των ΗΠΑ, σύμφωνα με την ACEA η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει και πάλι το προβάδισμα έναντι άλλων περιοχών του κόσμου έως το 2030.
Τα παραπάνω αναλύονται από την ACEA, η οποία παρατηρεί ότι μέχρι στιγμής, το 2022, σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά με μπαταρία (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα πλέον προηγείται έναντι της Ευρώπης και είναι πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030.
Οι επιδόσεις στο 9μηνο του 2022
Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4% φτάνοντας τα 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2022.
Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κίνητρα των κυβερνήσεων που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές το διάστημα Απριλίου-Μαΐου λόγω της καραντίνας που επέφερε ο κορωνοϊός, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή αλλά λιγότερο απότομη στην Ευρώπη -συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, των χωρών της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου- όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατομμύριο μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο του 2021.
Οι βασικές προκλήσεις
Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές.
Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ -την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000)- που αποτελούν λιγότερο από το 10% του συνόλου της Ευρωπαϊκής επιφάνειας.
Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα, που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια, καταλήγει η ACEA.