Τρεις είναι οι δεσμευτικές προσφορές που υποβλήθηκαν για την κατασκευή του σπουδαιότερου κομμάτι του «Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης» (ΒΟΑΚ), το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά, που θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Πρόκειται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, για:
- το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος,
- τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και
- το σχήμα AVAX – Egis – Meridiam.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ, εκ των οποίων έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Έως σήμερα, έχουν σημειωθεί τελικές εξελίξεις στα άλλα δυο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο από την Άκτωρ.
Το δεύτερο τμήμα, το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε, μέσω ΣΔΙΤ, στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat.