Το 1935, η Nissan άρχισε να κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στη Yokohama, την πρώτη μονάδα μαζικής παραγωγής οχημάτων της Ιαπωνίας.
Το εργοστάσιο σχεδιάστηκε για να ενσωματώσει ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής οχημάτων, από την κατασκευή ανταλλακτικών έως την τελική συναρμολόγηση του οχήματος.
Το Datsun Model 14 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή.
Καθώς οι καιροί άλλαζαν, άλλαζε παράλληλα και το εργοστάσιο. Τώρα είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονη τεχνολογία παραγωγής και εγκαταστάσεις, για να καλύψει τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης και της έξυπνης κινητικότητας. Ωστόσο, υπάρχει κάτι που δεν έχει αλλάξει από την ίδρυση της Nissan: το πάθος των ανθρώπων της για ποιοτική κατασκευή.
Συναρμολόγηση: ο τελευταίος λόγος στο χέρι
Αρχικά, ας δούμε τη γραμμή όπου κατασκευάζονται κινητήρες για το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER. Παρόλο που αυτό που παράγεται εκεί αλλάζει καθώς κυκλοφορούν νέα μοντέλα, ένας παράγοντας παραμένει σταθερός: Το φινίρισμα κάθε εξαρτήματος γίνεται με το χέρι.
Σφυρηλάτηση: Η θερμότητα και το μέταλλο συναντώνται υπό πίεση
Στη διαδικασία σφυρηλάτησης, το καυτό μέταλλο διαμορφώνεται χρησιμοποιώντας συμπίεση. Πολλά βασικά εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα της Nissan κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο στο εργοστάσιο της Yokohama. Αυτό το μηχάνημα, που μετράει σχεδόν 50 χρόνια, παράγει εξαρτήματα πλαισίου και επίσης πρωτότυπα για νέα εξαρτήματα. Ενώ οι περισσότερες από τις διαδικασίες σφυρηλάτησης έχουν αυτοματοποιηθεί, οι χειροκίνητες διαδικασίες έχουν διατηρηθεί για να διασφαλιστεί ότι η επόμενη γενιά εργαζομένων μπορεί να χειριστεί τον εξοπλισμό με το χέρι και να μάθει θεμελιώδεις τεχνικές κατασκευής.
H σφυρηλάτηση στα χέρια της επόμενης γενιάς
Ο Yoshiyuki Tagusari, έχει αφιερώσει 45 χρόνια στη σφυρηλάτηση. Θυμάται πώς ήταν να δουλεύεις στην εποχή του προ-αυτοματισμού, λέγοντας: «Τρεις από εμάς, σε εναλλασσόμενες βάρδιες, φτιάχναμε έως και 1.600 στροφαλοφόρους άξονες την ημέρα για εξακύλινδρους κινητήρες. Ήταν όλα χειροποίητα εκείνη την εποχή. Τώρα μπορούμε να κάνουμε διπλάσια παραγωγή, χάρη στον αυτοματισμό. Τότε ήταν σωματικά δύσκολο, λόγω της ζέστης και της σκόνης.
Αλλά πάντα προσπαθούσα για το καλύτερο, έχοντας κατά νου ότι κανένας κινητήρας δεν μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς σφυρηλατημένα εξαρτήματα».
Στα δεξιά του Tagusari βρίσκεται ο Ryota Aratani, ένας μηχανικός κατασκευής που ειδικεύεται στην παραγωγή στροφαλοφόρου από το 2009, όταν και εντάχθηκε στη Nissan.
Ο Aratani λέει ότι η σχέση του με τον Tagusari είναι σχέση δασκάλου και μαθητή και συχνά ακούει τις ιστορίες του βετεράνου για τις παλιές εποχές. Έτσι μεταδίδεται το πνεύμα της χειροτεχνίας.
Το κτίριο της πρέσας θυμίζει τις πρώτες μέρες του εργοστασίου
Τώρα θα σας μεταφέρουμε στο παλαιότερο κτίριο του εργοστασίου της Γιοκοχάμα. Χρονολογείται από την ίδρυση της εγκατάστασης και παραμένουν στύλοι και εξοπλισμός από εκείνη την εποχή. Τα εξαρτήματα της ανάρτησης κατασκευάζονται τώρα εδώ.
Ο Jun Watanabe είναι ειδικός στη διαδικασία της πρέσας για εξαρτήματα ανάρτησης. Όταν εντάχθηκε στη Nissan το 1991, ήθελε να ασχοληθεί με κινητήρες. «Η διαδικασία της πρέσας δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή, αλλά αποδείχθηκε ενδιαφέρουσα και έγινε η πραγματική μου αποστολή», είπε ο Watanabe. «Ήταν και είναι ακόμα χαρά για μένα να βλέπω τα εξαρτήματα που φτιάχνω να αποτελούν τον πυρήνα των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους».
«Έχουμε συνεχίσει να αναβαθμίζουμε τις λειτουργίες της μηχανής πρέσας για δεκαετίες, αλλά νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο εκτελούμε βασικές εργασίες, όπως ο προγραμματισμός των ρομπότ, δεν έχει αλλάξει. Και το πάθος μας για τη δουλειά είναι επίσης το ίδιο», προσθέτει.
Ενώ κάποια πράγματα αλλάζουν, άλλα παραμένουν ίδια
Με στόχο της Nissan να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, τα εργοστάσιά της εξελίσσονται καθημερινά. Αλλά το μόνο πράγμα που δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 90 χρόνια είναι το πάθος και η δέσμευση των εργαζομένων της να παράγουν ποιοτικά προϊόντα για τους πελάτες της.