Η Daimler Buses στοχεύει να προσφέρει οχήματα μπαταρίας και υδρογόνου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε κάθε κατηγορία έως το 2030.
Αρχικά η έμφαση θα δοθεί στις βασικές αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. Ως το 2039, στις βασικές αγορές της Ευρώπης θα πωλούνται μόνο καινούρια οχήματα, τα οποία έχουν τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Στην κατηγορία των αστικών λεωφορείων, αυτό θα ισχύει ήδη από το 2030 για την Ευρώπη. Πέραν της επέκτασης του χαρτοφυλακίου οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Daimler Buses διευρύνει επίσης και τις υπηρεσίες της ως πάροχος ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις των πελατών της.
Αυτό ανακοίνωσε ο Till Oberwörder, επικεφαλής της Daimler Buses, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μάνχαϊμ. Ομιλητές ήταν, μεταξύ άλλων, ο Martin Daum, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler Truck, και ο δρ. Volker Wissing, ομοσπονδιακός υπουργός Ψηφιοποίησης και Μεταφορών.
Στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό της μεταφοράς επιβατών παγκοσμίως, η Daimler Buses σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο της το 2025 και τουριστικά με σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου από τα τέλη της δεκαετίας.
Ακολουθώντας τη διττή στρατηγική της μητρικής Daimler Truck, η Daimler Buses επικεντρώνεται στις τεχνολογίες ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μπαταρίας και υδρογόνου ταυτόχρονα – επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος να παρέχει εξατομικευμένες λύσεις μηδενικών εκπομπών για τις ποικίλες ανάγκες των πελατών της.
Ο Till Oberwörder, επικεφαλής της Daimler Buses, ανέφερε: «Η φιλοδοξία μας ως παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή λεωφορείων είναι σαφής: Θέλουμε να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να ωθήσουμε τη μετάπτωση στις μεταφορές, η οποία είναι αναγκαία προκειμένου να τα καταφέρουμε.
Για τον σκοπό αυτό, επιδιώκουμε μια σαφή στρατηγική εξηλεκτρισμού και θέτουμε σε μαζική παραγωγή λεωφορεία με εναλλακτικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης. Θέλουμε να προσφέρουμε συστήματα κίνησης με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα για κάθε κατηγορία οχημάτων μας στις σημαντικότερες αγορές μας έως το 2030 και, συνεπώς, αναλαμβάνουμε μια σαφή δέσμευση: το αργότερο έως το 2030, θα προσφέρουμε οχήματα μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην κατηγορία αστικών λεωφορείων στην Ευρώπη και δεν θα επενδύουμε πλέον στην τεχνολογία Euro VII. Επικεντρώνουμε τις προσπάθειες ανάπτυξης αποκλειστικά στο πλήρως ηλεκτρικό και μηδενικών εκπομπών eCitaro».
Ο Oberwörder συνεχίζει λέγοντας, «Προσεγγίζουμε τον εξηλεκτρισμό των προϊόντων μας ολιστικά και δεν σταματάμε απλώς στο όχημα. Παρέχουμε στους πελάτες μας την ηλεκτρική κινητικότητα ως μια ολοκληρωμένη λύση, δηλαδή λαμβάνουν από εμάς όλα όσα χρειάζονται για μια πλήρως λειτουργική επιχείρηση ηλεκτρικών λεωφορείων.
Παρέχουμε τα λεωφορεία, σχεδιάζουμε την αναγκαία υποδομή, καθώς και τη διαχείριση φορτίσεων, διεκπεραιώνουμε τη μετατροπή του μηχανοστασίου και εκπαιδεύουμε το προσωπικό. Στόχος μας είναι η ηλεκτρική κινητικότητα να αποτελέσει πραγματικότητα για τις επιχειρήσεις λεωφορείων».
Ο δρ. Volker Wissing, ομοσπονδιακός υπουργός Ψηφιοποίησης και Μεταφορών: «Για να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους μας, χρειαζόμαστε περισσότερα οχήματα με μηδενικές εκπομπές. Στηρίζουμε ενεργά τις εταιρείες μεταφορών προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των στόλων τους και τους παρέχουμε τις κατάλληλες υποδομές. Για τον σκοπό αυτό έχουμε προβλέψει συνολικά 1,25 δισ. ευρώ. Στόχος μας: έως το 2030, ένα στα δύο αστικά λεωφορεία θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικό».
Mercedes-Benz eCitaro με κυψέλη καυσίμου και νέες, πιο ισχυρές μπαταρίες
Ξεκινώντας από το 2023, η Daimler Buses θα εξοπλίσει και το αμιγώς ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro, το οποίο παράγεται μαζικά από το 2018, με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ως σύστημα επέκτασης της αυτονομίας (range extender). Η Daimler Buses προσθέτει έτσι ένα όχημα με αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα (μονό λεωφορείο) στο χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών προϊόντων της κατηγορίας αστικών λεωφορείων. Με την επέκταση αυτονομίας, το πανίσχυρο λεωφορείο χαμηλού δαπέδου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα τοπικά καλύπτει ακόμη και απαιτητικά δρομολόγια, καθώς και σχεδόν το σύνολο των απαιτήσεων αυτονομίας κάθε επιχείρησης λεωφορείων.
Το eCitaro Range Extender παραμένει ωστόσο ένα καθαρόαιμο αστικό λεωφορείο. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης εξακολουθεί να βασίζεται στην πολύ ισχυρή μπαταρία, ενώ η κυψέλη καυσίμου εξυπηρετεί αποκλειστικά για την επέκταση της αυτονομίας και όχι ως κύρια πηγή ενέργειας. Άρα το όχημα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό υβριδικό όχημα που συνδυάζει δύο πηγές ηλεκτρικού ρεύματος. Το υδρογόνο χρησιμοποιείται στην αέρια μορφή του σε πίεση 350 bar.
Επιπλέον, η Daimler Buses θα προσφέρει το eCitaro με μια νέα γενιά μπαταριών υψηλής απόδοσης από τα τέλη του 2022. Οι υψηλής ενέργειας μπαταρίες ιόντων-λιθίου αυξάνουν την χωρητικότητα κατά σχεδόν 50% ανά μπαταρία με το ίδιο βάρος και προσφέρουν αυτονομία της τάξεως των 280 χιλιομέτρων περίπου (μονό λεωφορείο). Οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται τόσο στο eCitaro και eCitaro Range Extender όσο και στο πλήρως ηλεκτρικό πλαίσιο οχήματος eO500U από τη Βραζιλία που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Το eCitaro είναι ένα επιτυχημένο μοντέλο της Daimler Buses με περισσότερα από 600 eCitaro να χρησιμοποιούνται ήδη καθημερινά από πελάτες στην Ευρώπη. Το 2021, σχεδόν ένα στα δύο πλήρως ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία που πουλήθηκαν στη Γερμανία ήταν της Daimler Buses.
Η Daimler Buses πάροχος ολοκληρωμένων υπηρεσιών
Η Daimler Buses προσφέρει στους πελάτες της ένα πλήρες σύστημα για το ηλεκτρικό eCitaro, το οποίο περιλαμβάνει υπηρεσίες σχεδιασμού και συμβουλευτικής για την ομαλή λειτουργία του ηλεκτρικού στόλου, καθώς και για την κατασκευή ολόκληρης της υποδομής τροφοδοσίας ρεύματος. Έτσι, η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει μια απολύτως ολοκληρωμένη λύση, εφόσον απαιτείται.
Συνεπώς, εάν το ζητήσουν, οι εταιρείες μεταφορών μπορούν να αποκτήσουν ένα συνολικό πακέτο που περιλαμβάνει λεωφορείο, υποδομή ηλεκτρικού ρεύματος και φόρτισης, καθώς και κατάλληλο λογισμικό, ψηφιακές υπηρεσίες, κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού και υπηρεσίες μετά την πώληση από έναν πάροχο.
Ειδικότερα, η διαχείριση των φορτίσεων των ηλεκτρικών λεωφορείων μπαταρίας είναι κρίσιμης σημασίας για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων των πελατών. Χάρη στη στρατηγική σύμπραξη με την IVU Traffic Technologies AG που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Daimler Buses έχει συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιό της με ένα πανίσχυρο λογισμικό ελέγχου του στόλου, το οποίο είναι ειδικά προσαρμοσμένο στο eCitaro όσον αφορά στη διαχείριση φορτίσεων.
Ηλεκτρικό πλαίσιο οχήματος για τη Λ. Αμερική
Η Daimler Buses ωθεί τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων σε όλο τον κόσμο: φέτος θα ξεκινήσει η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού πλαισίου λεωφορείου από την Daimler Buses για τη Λατινική Αμερική και τις αγορές της Ωκεανίας, το οποίο έχει προσαρμοστεί ειδικά στις τοπικές απαιτήσεις.
Το πλαίσιο οχήματος «eO500U» με αυτονομία περίπου 250 χλμ. θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο São Bernardo do Campo στη Βραζιλία και βασίζεται γενικά στην τεχνολογία του eCitaro.
Η Daimler Buses έχει ήδη λάβει 100 παραγγελίες για πλαίσια οχημάτων στη βασική αγορά της Λατινικής Αμερικής, τη Βραζιλία. Η παράδοση προγραμματίζεται μεταξύ του τέλους του 2022 και της αρχής του 2023.