Με την κυκλοφορία του ENYAQ COUPÉ RS iV, η SKODA AUTO γράφει το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της γκάμας RS.
Μετά την plug-in υβριδική SKODA OCTAVIA RS iV, το SUV coupé, αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της σπορ σειράς RS της μάρκας. Το κουπέ σχήμα έχει σχεδιαστικές συνάφειες με αυτό των πρωτοτύπων ράλλυ 180 RS και 200 RS, για τα οποία η SKODA εισήγαγε τη συντομογραφία RS (Rally Sport), το 1974.
Ένα χρόνο μετά, η SKODA παρουσίασε το 130 RS, ένα κουπέ με βάρος μόλις 720 κιλά, που εξασφάλισε πολλές νίκες σε διεθνείς αγώνες ράλλυ καθώς και σε πίστες, μέχρι το 1983.
Το 1977, το SKODA 130 RS τερμάτισε πρώτο και δεύτερο στην κατηγορία του στο “Monte” ενώ αντίστοιχα κέρδισε και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Στην πίστα, πήρε τη συνολική νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981. Από το 2000, το έμβλημα RS χαρακτηρίζει τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της SKODA.
Σπορ μοντέλα SKODA ευρείας παραγωγής με RS DNA από το 2000
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής RS – που κυκλοφόρησε το 2000 μαζί με την OCTAVIA WRC, το μοντέλο που σηματοδότησε την είσοδο της SKODA στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ – ήταν η OCTAVIA RS, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 180 PS (132 kW). Η πρώτη OCTAVIA COMBI RS ακολούθησε μόλις ένα χρόνο αργότερα.
Οι OCTAVIA δεύτερης, τρίτης και τέταρτης γενιάς περιλάμβαναν επίσης εκδόσεις RS και στα δύο στυλ αμαξώματος, πλέον και με ισχυρούς κινητήρες ντίζελ, ενώ το 2020 παρουσιάστηκε η πρώτη ηλεκτροκίνητη OCTAVIA RS, ένα plug-in υβριδικό μοντέλο 180 kW (245 PS).
Το KODIAQ το πρώτο SUV της οικογένειας RS
Το 2003, η SKODA πρόσθεσε το FABIA στη γκάμα RS, με ευθείες παραπομπές στο αγωνιστικό FABIA WRC, που παρουσιάστηκε την ίδια περίοδο. Στο πνεύμα της εποχής, το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα 1,9 TDI ισχύος 130 PS (96 kW). Το 2010, αποκαλύφθηκε η έκδοση RS της δεύτερης γενιάς FABIA, εξοπλισμένη με κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 180 PS (132 kW) με συνδυασμό υπερσυμπιεστή και στροβιλοσυμπιεστή.
Το συγκεκριμένο μοντέλο διατέθηκε και σε wagon αμάξωμα. Το πρώτο SUV που εισήλθε στις τάξεις των μοντέλων RS ήταν το KODIAQ RS, που κυκλοφόρησε το 2018. Ο 2.0 TDI με ισχύ 240 PS (176 kW) σημείωσε ρεκόρ γύρου για επταθέσια SUV στο θρυλικό Nordschleife του Nürburgring, καλύπτοντας την απόσταση των 20,832 χιλιομέτρων σε μόλις 9:29,84 λεπτά.
Ο biturbo diesel του μοντέλου αντικαταστάθηκε με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI απόδοσης 245 PS (180 kW) το καλοκαίρι του 2021. Ο νέος κινητήρας είναι 60 κιλά ελαφρύτερος και παρέχει στο KODIAQ RS ακόμη μεγαλύτερα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.
SKODA ENYAQ COUPÉ RS iV
Το πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς ENYAQ iV διαθέτει τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες – είναι επομένως τετρακίνητο. Το ENYAQ COUPÉ RS iV έχει ισχύ 220 kW (299 PS) με μέγιστη ροπή 460 Nm, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα. Είναι η μόνη έκδοση στη γκάμα coupé που έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σε κλίσεις 8%, τα ENYAQ COUPÉ RS iV και ENYAQ COUPÉ iV 80x έχουν το καθένα μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.400 κιλά.
Εξωτερικά, το ENYAQ COUPÉ RS iV ξεχωρίζει από το εντυπωσιακό πράσινο χρώμα και τα μαύρα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, την τυπική για μοντέλο RS κόκκινη λωρίδα ανακλαστήρα στο πίσω μέρος. Στον βασικό εξοπλισμό του ENYAQ COUPÉ RS iV ανήκει και το Crystal Face – 131 LED που φωτίζουν τη χαρακτηριστική μάσκα της SKODA.
Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία Design Selections στο ENYAQ COUPÉ RS iV εκφράζεται με δύο ειδικά σχεδιασμένες επιλογές, τη βασική “RS Lounge” και την προαιρετική “RS Suite”. Χαρακτηρίζονται από διακοσμητικές λωρίδες με εφέ από ανθρακονήματα στο ταμπλό και την επένδυση των θυρών, καλύμματα πεντάλ σε σχέδιο αλουμινίου και σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και έμβλημα RS, ενώ και το θερμαινόμενο πολυλειτουργικό δερμάτινο σπορ τιμόνι με τρεις ακτίνες διαθέτει σήμα RS. Ανάλογα με την επιλογή τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με μαύρες μικροΐνες Suedia ή μαύρο διάτρητο δέρμα.