Με την ευκαιρία επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ευελπιστούμε σύντομα της Ελευσίνας, η ευκαιρία ανασυγκρότησης και της δυναμικής ανάπτυξης του ναυτιλιακού cluster είναι πλέον μονόδρομος.
Η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ναυπηγείων, απαιτεί την ανάπτυξη όλων αυτών των ΜμΕ εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του εφοδιασμού των πλοίων των υπηρεσιών επισκευών, κατασκευών, εμπορίας ανταλλακτικών και γενικά στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι «παραναυτιλιακές εταιρίες», αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό και το ευρύτερο τμήμα του cluster.
Ο Πειραιάς, που φιγουράρει στην 8η θέση της πρώτης δεκάδας των διεθνώς αναγνωρισμένων λιμανιών και στη 5η θέση της παγκόσμια κατάταξης των ναυτιλιακών κέντρων, σύμφωνα με τον Xinhua-Baltic International Shipping Index, χρειάζεται άμεσα ένα ανταγωνιστικό θεσμικό τελωνιακό πλαίσιο, φορολογικά κίνητρα και κατάργηση των όποιων μονοπολικών προνομίων ακόμα υφίστανται ή τείνουν να δημιουργηθούν, έτσι ώστε και μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που ασχολούνται με τις επισκευές πλοίων και μηχανημάτων να ενισχύσουν τα γραφεία τους στον Πειραιά και ακόμα καλύτερα να συνεργαστούν με ελληνικές με αντίστοιχες δραστηριότητες.
Η ευκαιρία να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό κέντρο διακίνησης ναυτιλιακών ανταλλακτικών, βιομηχανικών προϊόντων και τροφίμων της Μεσογείου και της Ευρώπης, δεν πρέπει να χαθεί. Απαιτείται όμως συνεργασία και συνέργεια από όλους τους θεσμούς και τους εμπλεκόμενους φορείς για την χάραξη κοινής στρατηγικής άμεσης εφαρμογής.
Το ΕΒΕΠ υπέρμαχος των προσπαθειών αναζωογόνησης του συνόλου των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων ευελπιστεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο συντονισμό μιας κοινής προσπάθειας ανάδειξης και ανάπτυξης του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό Hub.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, καταφέραμε ένα πάγιο αίτημα του ΕΒΕΠ, από την ΑΑΔΕ, με τη μείωση του ελάχιστου χρόνου παραμονής εμπορευμάτων για Τελωνειακή αποθήκευση, από 60 σε 8 εργάσιμες ώρες, να συμβάλλει στη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς μείωσε αισθητά το κόστος των επιχειρήσεων και βοηθά τη προσέλκυση επενδύσεων στη λειτουργία μεγάλων εφοδιαστικών κέντρων.
Η «ναυπηγική τρίαινα» έχει ανάγκη να στηριχθεί στην τεχνογνωσία που οι επιχειρήσεις αποκόμισαν από την πολύχρονη εμπειρία των ναυτιλιακών και άλλων δραστηριότητων που πρόσφεραν απλόχερα προστιθέμενη αξία στον Πειραιά.
Πλέον αναμένεται μια συνδυαστική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων logistics και της ναυπηγοεπισκευής για να τον ανεβάσουν στις πρώτες θέσεις της δεκάδας των ισχυρότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το επίπεδο της προσφοράς των υπηρεσιών logistics προσδιορίζει βασικές παραμέτρους για την αξιολόγηση της κατάταξης του λιμανιού.
Ο Πειραιάς μπορεί να καθιερωθεί στο μεγαλύτερο hub Port και είναι πλέον θέμα χρόνου να πετύχει τον διπλό στόχο του.