Ο κλάδος των Ταξί έχει υποστεί τεράστια ζημιά από την υγειονομική κρίση. Από τον Μάρτιο έως και τον Ιούλιο, η μείωση σε μεταφορικό έργο και στον ημερήσιο τζίρο μας κυμάνθηκε από 70% – 80% στην Αττική και από 70% – 90% στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Το Ταξί είναι μία από τις περισσότερες πληγείσες επιχειρήσεις και αυτό έχει αναγνωριστεί τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Στο πεντάμηνο της πανδημίας (Μάρτιος-Ιούλιος), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί είχε σωρεία επαφών, τόσο με το Υπουργείο Οικονομικών (Χ. Σταϊκούρας, Θ. Σκυλακάκης), όσο και με το Υπουργείο Μεταφορών (Γ. Κεφαλογιάννης, Ν. Σταθόπουλος).
Τα αιτήματά μας αφορούν την λήψη άμεσων μέσων οικονομικής στήριξης, προκειμένου όχι να ανακάμψουμε ως κλάδος, αλλά να προσπαθήσουμε απλά να επιβιώσουμε.
Μόνο στην Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι παρκαρισμένα, ελλείψει μεταφορικού έργου, περισσότερα από 3.000 ταξί. Αυτές δεν είναι χαμένες θέσεις εργασίας;
Κατανοούμε τις δύσκολες στιγμές που περνά ο ελληνικός λαός (χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, ελάχιστη τουριστική κίνηση, αβεβαιότητα, ανεργία κλπ.) και τις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Όμως, δεν μπορούμε να αποσιωπήσουμε το γεγονός ότι είμαστε οι αδικημένοι του κλάδου των μεταφορών.
Η πιο πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση δίνει έκτακτη οικονομική βοήθεια σε Τουριστικά Λεωφορεία, στα ΚΤΕΛ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την απώλεια θέσεων εργασίας. Μόνο στην Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι παρκαρισμένα, ελλείψει μεταφορικού έργου, περισσότερα από 3.000 ταξί. Αυτές δεν είναι χαμένες θέσεις εργασίας;
Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο, αναγνωρίστηκε, για μια ακόμη φορά, η αδικία που έχει υποστεί το Ταξί σε ότι αφορά την κυβερνητική μέριμνα.
Μέχρι τώρα έχουμε εισπράξει φιλοφρονήσεις και εύσημα. Αλλά δεν αρκούν για να επιβιώσουμε…
Τι ζητάμε από το Οικονομικό Επιτελείο της κυβέρνησης:
α) Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στις πληγέντες επιχειρήσεις και για τον μήνα Μάιο.
Με δεδομένο ότι η επιστροφή στην εργασιακή και κοινωνική κανονικότητα γίνεται σταδιακά, ο Μάιος ήταν ένας νεκρός μήνας για τα Ταξί. Ζητάμε ένταξη των αυτοκινητιστών στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ και σε όσα ακόμη, η κυβέρνηση εκπονήσει.
β) Κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2019.
γ) Κατάργηση Τέλους Επιτηδεύματος.
δ) Σταθεροποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%.
Η διαμόρφωση του κομίστρου των ταξί αφορά την τιμή/χιλιόμετρο στην οποία προστίθεται ο Φ.Π.Α. που σήμερα (και μέχρι τον Οκτώβριο) αντιστοιχεί στο 13%. Το αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να μείνει σταθερός ο συντελεστής Φ.Π.Α. στο 13% και μετά τον Οκτώβριο.
ε) Άρση του αποκλεισμού των Ε.Δ.Χ. Ταξί από κάθε κοινοτικό ή εθνικό αναπτυξιακό πρόγραμμα.
Η τελευταία μορφή επιδότησης που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των ταξί ήταν το 2003, όταν με εθνικούς πόρους επιδοτήθηκε η αντικατάσταση των αυτοκινήτων Ταξί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων που φιλοξενήθηκαν στην χώρα μας ένα χρόνο αργότερα.
Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του, ο κλάδος προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Αναγκαία μια γενναία επιδότηση για την αντικατάσταση του στόλου
Ήταν η τελευταία φορά που ο στόλος των ταξί ανανεώθηκε (περισσότερα από 6.500 ταξί είχαν αντικατασταθεί) με πρωτοβουλία του κράτους.
Τον Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή υποχρέωσης αντικατάστασης αυτοκινήτου και τίθενται σε ισχύ τα όρια ηλικίας αυτοκινήτων ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ταξί είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους. Αλλά αυτό είναι- οικονομικά- ανέφικτο.
Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του, ο κλάδος μας προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Πόσο μάλλον να βρει χρήματα για να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Η Ομοσπονδία Ταξί εισηγείται μια γενναία επιδότηση που θα βοηθήσει τον επαγγελματία αυτοκινητιστή στην αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως καυσίμου.
στ) Ειδική αποζημίωση από τις Περιφέρειες για τα ακυρωμένα μαθητικά δρομολόγια που διεκόπησαν λόγω της υγειονομικής κρίσης.
η) Μείωση των τελών που πληρώνουν τα ΡάδιοΤαξί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (Ε.Ε.Τ.Τ.)
θ) Επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά μέσα στο τρέχον έτος.
Μάκης Κασιδιάρης,
πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ)