Ζούμε δύσκολες καταστάσεις. Πρωτόγνωρες. Η πανδημία ήρθε και έφερε μαζί της, όχι μόνο υγειονομική, αλλά και οικονομική κρίση. Εδώ και μήνες το ταξί είναι μια ζημιογόνα επιχείρηση.
Παλεύουμε για να κρατηθούμε ζωντανοί και δουλεύουμε με την ελπίδα ότι αυτός ο εφιάλτης θα τελειώσει σύντομα. Ως άνθρωποι περισσότερο και ως επαγγελματίες μετά, είμαστε στα όριά μας. Μας φταίνε όλα και όλοι.
Είναι φυσιολογικό ο ταξιτζής να τα βάζει με την κυβέρνηση, με την Ομοσπονδία, με το Σωματείο του, ακόμη και με το Ραδιοταξί του. Η κατάσταση που επικρατεί δικαιολογεί τα παράπονα, τις εκρήξεις, τα νεύρα, ακόμη και τα πικρόχολα σχόλια. Σε όλους τους συναδέλφους ρίχνω δίκιο.
Στις πρώτες μέρες της θητείας μου είχα την ευκαιρία να συναντήσω τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Μεταφορών και να συζητήσουμε για τα περισσότερα θέματα που αφορούν τον κλάδο μας.
Μεταφορά 1 ατόμου στο ταξί την περίοδο της πανδημίας
Το Υπουργείο Μεταφορών έστειλε τρεις φορές αίτημα τροποποίησης της απόφασης στον ΕΟΔΥ, αλλά και τις τρεις φορές γύρισε πίσω.
Αυτό που μελετά τώρα το υπουργείο Μεταφορών είναι μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση, με εφάπαξ ποσό όπως έγινε με τους δικηγόρους και τους οικονομολόγους
Η επιτροπή επιδημιολόγων που είναι υπεύθυνη για αποφάσεις δημόσιας υγείας απέρριψε και τις τρεις φορές το αίτημα.
Το ίδιο ακριβώς πράγμα ζήτησαν και οι συνάδελφοί μας από την Θεσσαλονίκη στην συνάντηση που είχαν με τον πρωθυπουργό.
Η οικονομική ενίσχυση του κλάδου
Η πρόθεση του Υπουργείου ήταν να υπάρχει μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση στα πρότυπα της αποζημίωσης θέσεων, όπως έγινε με τους υπόλοιπους κλάδους των μεταφορών.
Επειδή όμως το Ταξί δεν έχει εισιτήρια ανά θέση αλλά μια ταρίφα, για αυτό δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Αυτό που μελετά τώρα το Υπουργείο είναι μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση, με εφάπαξ ποσό όπως έγινε με τους δικηγόρους και τους οικονομολόγους. Ελπίζω αυτό να γίνει πράξη και να ανακοινωθεί άμεσα.
Οι επιδοτήσεις για την αντικατάσταση αυτοκινήτων
Σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις, για την αντικατάσταση αυτοκινήτου, Υπουργός και Υφυπουργός ήταν ξεκάθαροι, ότι επιδότηση θα υπάρχει μόνο για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Τα κονδύλια γι’ αυτές τις επιδοτήσεις προέρχονται από κοινοτικούς (Ε.Ε) και όχι από εθνικούς πόρους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδοτεί μόνο αγορά αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και σ’ αυτά δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε τα αυτοκίνητα με κινητήρα φυσικού αερίου ούτε και υγραερίου.
Η παράταση στην υποχρεωτική αντικατάσταση οχημάτων
Η παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης αυτοκίνητου που ολοκλήρωσε το επιτρεπόμενο όριο κυκλοφορίας λήγει στις 30/03/2021. Λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των επαγγελματιών που προκάλεσε η πανδημία, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης τουλάχιστον έως το τέλος του 2021. Η σχετική ανακοίνωση θα γίνει μέσα στον Δεκέμβριο.
Ταξινόμηση 7θεσίου και 9θεσίου οχήματος με ταξίμετρο
Υπουργός και Υφυπουργός θεώρησαν απόλυτα δίκαιο και φυσιολογικό το αίτημά μας και υποσχέθηκαν ότι αρχικά τουλάχιστον στις τουριστικές περιοχές – και με ποσόστωση – θα έχουμε ως κλάδος αυτή την δυνατότητα. Τις επόμενες μέρες Υπουργείο και Ομοσπονδία θα συζητήσουν τις λεπτομέρειες αυτές της απόφασης.
Η πάγια θέση της Ομοσπονδίας είναι να υπάρχει αυτή η δυνατότητα για όλους τους συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα.
Βασίλης Μαραγκάκης,
πρόεδρος του ΣΑΤΑ