Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προχώρησε σε υποβάθμιση των προοπτικών του 2019 για τον παγκόσμιο κλάδο των αεροπορικών μεταφορών, εκτιμώντας ότι ο κλάδος θα σημειώσει κέρδος 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων (από 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν η αντίστοιχη πρόβλεψη τον Δεκέμβριο του 2018).
Σύμφωνα με την IATA, το επιχειρηματικό περιβάλλον για τις αεροπορικές εταιρείες έχει επιδεινωθεί, λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και της σημαντικής εξασθένησης του παγκόσμιου εμπορίου.
Το 2019, το συνολικό κόστος των αεροπορικών μεταφορών αναμένεται να αυξηθεί κατά 7,4%, υπερβαίνοντας την αύξηση των εσόδων (6,5%).
Ως αποτέλεσμα, τα καθαρά περιθώρια αναμένεται να συρρικνωθούν στο 3,2% (από 3,7% το 2018) και το κέρδος, ανά επιβάτη, θα μειωθεί επίσης στα 6,12 δολάρια (από 6,85 δολάρια το 2018).
“Αυτό το έτος θα είναι η δέκατη συνεχόμενη χρονιά «πιέσεων» για την αεροπορική βιομηχανία. Τα περιθώρια συμπιέζονται από την άνοδο του κόστους σε όλους τους τομείς – συμπεριλαμβανομένης της εργασίας, των καυσίμων και της υποδομής.
Ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών διατηρεί τις αποδόσεις από την άνοδο. Η αποδυνάμωση του παγκόσμιου εμπορίου είναι πιθανό να συνεχιστεί, καθώς ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας εντείνεται.
Αυτό επηρεάζει, κυρίως, το cargo, αλλά και η επιβατική κίνηση θα μπορούσε να επηρεαστεί, καθώς αυξάνονται οι εντάσεις. Οι αεροπορικές εταιρείες θα εξακολουθήσουν να αποκομίζουν κέρδη φέτος, αλλά δεν υπάρχει πια εύκολο χρήμα», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, κατά την διάρκεια της 75ης γενικής συνέλευσης της Ένωσης.
Το 2019, η απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου από τις αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να είναι 7,4% (από 7,9% το 2018).
Επίσης, παραμένει σημαντικό το χάσμα στην κερδοφορία μεταξύ των επιδόσεων των αεροπορικών εταιρειών στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό και των επιδόσεων στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή.
“Τα καλά νέα είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν «σπάσει» τον κύκλο της άνθησης και της αποτυχίας. Μια κάμψη του εμπορικού περιβάλλοντος δεν πλήττει πλέον τη βιομηχανία σε μια βαθιά κρίση”, δήλωσε ο de Juniac.
Βάσω Βεγιάζη,
metaforespress.gr