Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα αναπτύσσεται, αλλά συνεχίζει να απέχει από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) που ταξινομήθηκαν πέρσι στην Ελλάδα ανήλθαν στο 6,35% του συνόλου (πέρσι ταξινομήθηκαν 8.707 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα) έναντι 4,74% (6.379) το 2023.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη; Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν μερίδιο αγοράς 13,6%, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Με άλλα λόγια, στην Ευρώπη, το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων είναι υπερδιπλάσιο.
Στην Ελλάδα, εάν μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), προστεθούν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, τα PHEV (2024: ταξινομήθηκαν 8.262, με μερίδιο αγοράς 6,03%), τότε τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα (BEV + PHEV) διαθέτουν μερίδιο αγοράς 12,38%.
Εάν και… άργησαν, το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μια πιο «ελκυστική εμπορική πολιτική» από τους εισαγωγείς αυτοκινήτων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν… πανάκριβα σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων και θα πρέπει να γίνουν ακόμα πιο «γενναίες παρεμβάσεις» στην εμπορική πολιτική των εισαγωγέων, διότι οι αρχικές τιμές περιλαμβάνουν «αρκετό λίπος», όπως αποδείχθηκε.
Ποια «σαρώνουν» στην αγορά, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη; Τα υβριδικά.