Τα διόδια μειώνονται στην Αττική Οδό, το (πολύ μεγάλο) μποτιλιάρισμα έρχεται.
Από τις 6 Οκτωβρίου, οι χρήστες του οδικού άξονα θα πληρώνουν 2,50 ευρώ αντί 2,80 ευρώ σήμερα.
Ασφαλώς για τους χρήστες, σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής, πρόκειται για μια θετική εξέλιξη, καθώς η ακρίβεια «καλπάζει» στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Από την άλλη πλευρά, η μείωση των διοδίων, όπως αναφέρουν συγκοινωνιολόγοι, θεωρείται σίγουρο ότι θα διευρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο, ο οποίος, τις ώρες αιχμής, είναι ήδη αρκετά αυξημένος.
Στο θέμα αναφέρθηκε, πριν από λίγες ημέρες και στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θάνος Τσιάνος.
«Εάν δεν υπάρξει μία κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική, έτσι ώστε στις ώρες αιχμής, ο χρήστης να πληρώνει περισσότερο και στη μη αιχμή λιγότερο, σε συνδυασμό με την ανάγκη επέκτασης και αναβάθμισης του Προαστιακού, τότε θα είμαστε όλοι “κολλημένοι” στην κίνηση», προέβλεψε ο πρόεδρος του ΣΕΣ, τονίζοντας ότι, εάν δεν υπάρξουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και την Αττική θα ενταθεί δραματικά την επόμενη 10ετία.
Υπενθυμίζεται ότι ένα μοντέλο χρεώσεων στην Αττική Οδό, βάσει των ωρών αιχμής, είχε προτείνει και το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το οποίο όμως απορρίφθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τουλάχιστον για την πρώτη πενταετία.
Πέρυσι και στο σύνολο του έτους, οι ημερήσιες διελεύσεις στην Αττική Οδό ήταν κατά μέσο όρο 259.359 (+9,5% σε σχέση με το 2022), το 2022 ήταν 236.807 και το 2021 236.090.
Η Αττική Οδός είναι ο Νο1 αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας σε ημερήσιες διελεύσεις, 2η είναι η Εγνατία Οδός και 3η η Ολυμπία Οδός.