Ποιο είναι το μέλλον των συνδυασμένων μεταφορών (και) στην Ελλάδα; Ασφαλώς, στις μέγιστες συνέργειες μεταξύ λιμένων, σιδηροδρόμου και οδικών αξόνων.
Εάν και είναι σαφής η υστέρηση της χώρας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στις επαρκείς σιδηροδρομικές συνδέσεις με λιμάνια και ΒΙΠΕ, εντούτοις… κάποτε το δίκτυο θα ολοκληρωθεί, κάποτε θα αυξηθεί η χωρητικότητα, κάποτε οι εμπορευματικοί συρμοί θα είναι ηλεκτροκίνητοι στο σύνολο του δικτύου.
Γι΄αυτό άλλωστε, και όπως αποκαλύπτει το metaforespress.gr, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις μεταξύ διαχειριστών λιμένων, σιδηροδρομικών εταιρειών, διαμεταφορέων, μεταφορικών εταιρειών και εταιρειών logistics για πιθανή σύσταση κοινοπραξιών διεκδίκησης των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Άλλωστε, εάν ανατρέξει κάποιος στους όρους των τεχνικών προσόντων, ο ανάδοχος μπορεί να παρέχει «υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας (προσωρινή εναπόθεση, αποθήκευση, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, κ.λπ.)».
Ήδη, η Goldair έχει εκδηλώσει, προφορικά, την πρόθεσή της να συστήσει κοινοπραξία με την SSA Marine (έχει έδρα στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον, είναι θυγατρική της Carrix και αποτελεί κυρίως εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων) και το – επίσης – αμερικανικό επενδυτικό σχήμα Black Summit Financial Group για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τη στάση, είτε των COSCO / ΟΛΠ και ΟΛΘ, είτε των μετόχων τους, καθώς είναι προς το συμφέρον τους η δημιουργία «δίπολου» στην Ελλάδα.
«Διεθνώς, όπου υπάρχει λιμάνι, υπάρχουν εμπορευματικά τρένα, υπάρχουν φορτηγά, υπάρχουν αποθήκες», σημειώνει – με νόημα – αναλυτής του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών.