Καθυστερεί το νομοσχέδιο για τα περιφερειακά λιμάνια; Από ότι φαίνεται, ναι. Ποιος φταίει; Το υπουργείο Ναυτιλίας; Άλλο υπουργείο; Η Βουλή; Το ΤΑΙΠΕΔ;
Το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις των περιφερειακών λιμένων δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Οκτώβριο του 2018.
Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2018 και στη συνέχεια, το νομοσχέδιο οδηγήθηκε στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, ώστε μετά να εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Σύμφωνα με στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, η πιο κρίσιμη περίοδος ήταν προ της δημόσιας διαβούλευσης, όταν υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ κατάφεραν, έπειτα από διαπραγματεύσεις, να συμφωνήσουν στη μέθοδο που θα γίνει η αξιοποίηση των λιμένων, δηλαδή μέσω των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων (σε ΟΛΠ και ΟΛΘ διατέθηκαν πλειοψηφικά ποσοστά μετοχών).
Όπως υποστηρίζουν τα ίδια ναυτιλιακά στελέχη, η καθυστέρηση που σημειώθηκε ίσως να οφείλεται περισσότερο στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο καθυστέρησε στην πρόσληψη συμβούλων και παραμονές κάποιων αξιολογήσεων, πρόβαλε νέα ζητήματα.
Όπως έκανε για παράδειγμα, στις 21 Ιανουαρίου 2019, όταν ζήτησε να αλλάξει η διατύπωση του άρθρου τέσσερα του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε συνάντηση, σε ανώτατο επίπεδο, μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο στόχος των δυο πλευρών είναι κοινός: η βέλτιστη αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων, μέσω της προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων, αλλά και της διασφάλισης του δημόσιου ελέγχου τους.