Είναι κοινή διαπίστωση ότι με την ολοκλήρωση και βελτίωση κρίσιμων υποδομών, όπως λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια και σιδηρόδρομος, σε συνδυασμό με την άνοδο των εξαγωγών και την σταδιακή εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα τελωνεία, η Ελλάδα ενισχύει τις επιδόσεις της στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics.
Έτσι, το 2018 και σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο της EEL, το 2018 τα ελληνικά logistics κατέχουν την 42η θέση στην παγκόσμια κατάταξη (δείκτης LPI Index της Παγκόσμιας Τράπεζας), υπερκεράζοντας γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία.
Ενδεικτικό είναι ότι, το 2016, η Ελλάδα διέθετε την 47η θέση και, το 2012, την 69η, κάτι το οποίο συνιστά σημαντική πρόοδο.
Σημειώνεται ότι ο δείκτης LPI μετρά τις επιδόσεις στη βελτίωση υποδομών, τον εξορθολογισμό γραφειοκρατικών διαδικασιών, την ψηφιοποίηση, τις δεξιότητες προσωπικού και την ανταγωνιστικότητα παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, “εάν σημειωθεί αύξηση του ΑΕΠ τα επόμενα χρόνια, ψηφιοποιηθούν οι διαδικασίες γύρω από τις εισαγωγές – εξαγωγές και βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις τους λιμάνια και τρένα, τότε η Ελλάδα θα αναρριχηθεί περισσότερο”.