Από τους (μεγάλους) «κερδισμένους» της πανδημίας και της αρρυθμίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners).
Με τα κέρδη να ξεπερνούν κάθε… προσδοκία, αφού προηγουμένως τα ναύλα εκτινάχτηκαν (119% πέρσι, σήμερα η αύξηση φτάνει στο 82%), οι liners επενδύουν στη… στεριά, αποκτώντας εταιρείες ενέργειας, start up, ηλεκτρονικού εμπορίου, logistics έως… αεροπορικών.
Τα παραδείγματα πολλά, με κορυφαίο ίσως την εκδήλωση ενδιαφέροντος εξαγοράς της πρώην Alitalia, της ITA Airways από την MSC, σε συνεργασία με την Lufthansa.
Αντίστοιχα, η Maersk απέκτησε πρόσφατα την Senator International Freight Forwarding Group και την LF Logistics, επεκτείνοντας και τον στόλο αεροσκαφών της για εμπορευματικές μεταφορές.
Τέλος, η CMΑ CGM ίδρυσε τη δική της εταιρεία αεροπορικών μεταφορών, τη CMA CGM Air Cargo.
Είναι εμφανές ότι οι liners προσθέτουν «όλα τα κομμάτια του παζλ» για ολιστικές υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών – εφοδιαστικής αλυσίδας και σε κάποιο διάστημα θα ελέγχουν μέχρι και το… τελευταίο μίλι.