Η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, εφόσον αυτή κριθεί ικανοποιητική, αλλάζει άρδην το τοπίο στις εγχώριες σιδηροδρομικές, αλλά και συνδυασμένες μεταφορές.
Αρκετοί υποστηρίζουν ότι η επιτυχής πώληση του ΟΛΠ στην Cosco συνέβαλε θετικά στην κατάθεση της δεσμευτικής πρότασης των Ιταλών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακολούθως, εκτιμάται ότι τυχόν επιτυχής πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα συμπαρασύρει, όχι μόνο το νέο διαγωνισμό της ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και τον τρέχοντα του ΟΛΘ.
Πάντως, όπως στα περιφερειακά αεροδρόμια, έτσι και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα κλιμακωθεί η διαμάχη του υπ. Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ.
Ως γνωστόν, ο υπ. Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ευρύτερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αντιδρούν στο μοντέλο αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, τονίζοντας ότι κρίσιμες υποδομές,όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Για παράδειγμα, το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν ο υποψήφιος επενδυτής, ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane αποτελεί μια κρατική οντότητα, με αρκετές θυγατρικές (π.χ. Trenitalia).
Μάλιστα, στην Ιταλία, ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane θεωρείται κρίσιμος πυλώνας για την ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας.
Μπορεί η εταιρεία να βρίσκεται σε φάση αποκρατικοποίησης, αλλά αυτή είναι «μερική» (θα υπάρξει προσφορά συγκεκριμένου ποσοστού μετοχών στο Χρηματιστήριο, ώστε να αντληθούν ιδιωτικά κεφάλαια).
Όπως και να έχει, το επόμενο διάστημα θα κλιμακωθούν οι «εντάσεις» μεταξύ υπ. Μεταφορών – ΤΑΙΠΕΔ, με ορόσημο – βέβαια – το ύψος της οικονομικής προσφοράς των Ιταλών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.