Πιο ορατή γίνεται η παρουσία των Ιταλών της FS στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ο ιταλικός όμιλος, ο οποίος εξαγόρασε το 2017 την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ, αρχίζει πλέον να κάνει πιο αισθητή την παρουσία του στην Ελλάδα.
Στα τέλη του 2020, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετακόμισε σε σύγχρονα γραφεία επί της οδού Πετμεζά (το κτίριο στέγαζε παλαιότερα υπηρεσίες της Eurobank), κόβοντας τον «ομφάλιο λώρο» με τον ΟΣΕ (συγκατοικούσαν στο μέγαρο της Καρόλου).
Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζεται εφέτος να δρομολογήσει τα νέα, ανακατασκευασμένα τρένα ETR 470, σηματοδοτώντας την αναβάθμιση των υπηρεσιών της στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αλλά και να ολοκληρώσει την ανακαίνιση του μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι Ιταλοί ξετυλίγουν σταδιακά το «αφήγημα» τους στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Από την άλλη, οι κινήσεις των Ιταλών μεταφέρουν – σε κάποιο (αξιοσημείωτο πλέον) βαθμό – «πίεση» στην ελληνική πλευρά για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υπηρεσιών του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος.
Όπως όλα δείχνουν, εφέτος θα δρομολογηθούν κρίσιμες ενέργειες για την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου.