Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, θυγατρική του οποίου είναι οι Μινωικές Γραμμές, αποτελεί έναν από τους κύριους χρήστες των λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.
Ο ιταλικός όμιλος, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ανακηρύχθηκε ανάδοχος του 67% των δυο λιμένων, προσφέροντας για το λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο είχε κύκλο εργασιών το 2022 7,78 εκατ., τίμημα 80 εκατ. και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο είχε κύκλο εργασιών το 2021 5,6 εκατ., τίμημα 84,17 εκατ.
Αποκτώντας την Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο, ο όμιλος Grimaldi δημιουργεί για τις εταιρείες του έναν θαλάσσιο «διάδρομο» που εκτείνεται σε όλη τη Μεσόγειο, ενισχύοντας τη σφαίρα επιρροής του.
Ωστόσο, οι κινήσεις του Grimaldi εκτιμάται ότι θα έχουν… άμεση επίδραση σε ένα άλλο λιμάνι: αυτό της Πάτρας.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, Ηγουμενίτσα και Πάτρα είναι ανταγωνιστικά λιμάνια στις μεταφορές (επιβατικές + εμπορευματικές) μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Μάλιστα, η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο – Ιωάννινα), σε συνδυασμό με την Εγνατία Οδό έχουν προσδώσει δυναμική στην Ηγουμενίτσα, κυρίως στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Τι θα κάνει ο όμιλος Grimaldi; Θα «αποδυναμώσει» κι άλλο την παρουσία του στην Πάτρα (το λιμάνι της Πάτρας είχε έσοδα 6,3 εκατ. το 2021), ενισχύοντας την Ηγουμενίτσα;
Πως θα «απαντήσει» (τιμολογιακά + επιχειρησιακά) σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Πάτρα;