H MSC Cruises παρουσίασε, χθες, τα αναπτυξιακά σχέδιά της για το λιμάνι του Πειραιά. Η εταιρεία θα δρομολογήσει το MSC Lirica στην αγορά της Ανατολικής Μεσογείου το καλοκαίρι του 2021, έχοντας ως βάση τον Πειραιά για όλη τη σεζόν.
Πρόκειται για μια σημαντική είδηση, καθώς ο ΟΛΠ ευελπιστεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον κι άλλων εταιρειών, ώστε ο Πειραιάς να αποτελεί, όχι μόνο λιμάνι προσέγγισης, αλλά λιμάνι homeport (λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας).
Στην εκδήλωση της MSC Cruises παρέστη ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Weng Lin και η υπεύθυνη Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ Θεοδώρα Ρήγα.
Ο Πειραιάς βελτιώνει χρόνο με το χρόνο τις επιδόσεις του στην κρουαζιέρα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν πέρσι στις 622 έναντι 524 το 2018 και οι επιβάτες στα 1.098.091 έναντι 961.632 το 2017.
Το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στους προορισμούς για 10η συνεχή χρονιά, με σημαντική άνοδο ως προς τις απο/επιβιβάσεις homeporting (από 354.398 το 2018, σε 410.512 το 2019, ήτοι ποσοστό αύξησης 15,83%).
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ θα ενισχυθεί και από την ολοκλήρωση του νέου προβλήτα κρουαζιέρας (νότια ζώνη, φάση Α).
Προβλέπεται η δημιουργία 2 θέσεων ελλιμενισμού, με την ανατολική θέση να έχει μήκος 390 μέτρα και λειτουργικό βάθος -19 μέτρα. H δυτική θέση έχει μήκος 350 μέτρα και λειτουργικό βάθος -29,50 μέτρα.
H συντριπτική πλειοψηφία της χρηματοδότησης προέρχεται από την ΕΕ, ενώ η ίδια συμμετοχή του ΟΛΠ στα 5 – 6 εκατ. ευρώ.
Το έργο εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ και – όπως όλα δείχνουν – θα είναι εκείνο που θα φέρει τις πρώτες… μπουλντόζες στο λιμάνι για εφέτος.