Αποστάσεις κρατά η Cosco (και όχι μόνο) από σειρά διατάξεων που συμπεριλήφθηκαν στο πολυνομοσχέδιο για την ίδρυση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων. Η Cosco τασσόταν κατά της ίδρυσης ενός ακόμα φορέα, που θα ασχολείται με τη λιμενική βιομηχανία.
Αυτό, διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος επικάλυψης αρμοδιοτήτων και δημιουργίας πρόσθετων γραφειοκρατικών εμποδίων ανάμεσα στη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και τη νεοσύστατη Δημόσια Αρχή Λιμένων.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι η ίδρυση της Δημόσιας Αρχής Λιμένααποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο άσκησης κρατικής εποπτείας των ιδιωτικοποιημένων λιμένων.
«Μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης είναι αναγκαίο να υφίσταται ο κατάλληλος μηχανισμός για τη μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους από τη λειτουργία του λιμανιού. Αποτελεί πλέον ευρωπαϊκό κεκτημένο ότι το καταλληλότερο μέσο για την εξυπηρέτηση των προαναφερόμενων στόχων είναι η κατοχύρωση των κανονιστικών ρυθμιστικών λειτουργιών μιας δημόσιας αρχής λιμένα.
Στην πραγματικότητα και με βάση τα παραπάνω, η ίδρυση μιας δημόσιας αρχής λιμένων με σκοπό την άσκηση δημόσιας εξουσίας επί αυτών σε πλείστα θέματα (προσβασιμότητα, θέματα ασφαλείας, θέματα άμυνας κλπ) αποτελεί το αναγκαίο προαπαιτούμενο κάθε μοντέλου ιδιωτικοποίησης», αναφέρει το υπουργείο.