Σε ένα από τα πλέον «δυνατά χαρτιά» του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα ελληνικά αεροδρόμια.
Σε πρώτη ανάγνωση, αυτό φάνηκε από το τίμημα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece (1,23 δις), αλλά και από το τίμημα της ανανέωσης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας (1,12 δις).
Επίσης, από την οικονομική προσφορά που κατατέθηκε για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης (480 εκατ.).
Από όλες τις ανωτέρω συμμετοχές και με ποικίλους τρόπους, το ελληνικό δημόσιο καρπώνεται ετήσια έσοδα / μερίσματα, τα οποία συναρτώνται από τις επιδόσεις της επιβατικής κίνησης.
Πέρυσι, η Fraport Greece κατάφερε να ξεπεράσει την επιβατική κίνηση του 2019 (!), ενώ και το αεροδρόμιο της Αθήνας σημείωσε αξιοσημείωτη απόδοση (ανάκτηση της κίνησης στο 89%).
Τώρα, βρισκόμαστε ενώπιον δυο σημαντικών εξελίξεων: Την κατάληξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, στο οποίο αρχικό ενδιαφέρον επέδειξαν 4 σχήματα, αλλά και τη διαφαινόμενη είσοδο του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο, μέσω της διάθεσης του 30%.
Μάλιστα, υπάρχει και συνέχεια: Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση και των υπολοίπων 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει στο χαρτοφυλάκιο το Υπερταμείο και σήμερα διαχειρίζεται η ΥΠΑ.
Είπαμε, τουρισμός και αεροδρόμια «πάνε πακέτο»…
Πουληστε τα ολα τιποτα δεν θα μεινει