Σε επαγρύπνηση βρίσκονται οι σιδηροδρομικοί για την επόμενη ημέρα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η δραστηριοποίηση ιδιωτικών παρόχων στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και η ένταξη του ΟΣΕ στην ΕΔΗΣ αλλάζουν άρδην το σκηνικό.
Στον ΟΣΕ αναμένεται ότι θα ασκηθούν περαιτέρω πιέσεις για τη συντήρηση και αρτιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Αρκετοί σιδηροδρομικοί υποστηρίζουν ότι η «αποψίλωση» του οργανισμού θα συνεχιστεί. Έτσι, όπως έχασε την συντήρηση και μίσθωση του τροχαίου υλικού και των ακινήτων, έτσι κινδυνεύει να απολέσει και τη συντήρηση του δικτύου.
Αυτομάτως, 550 εργαζόμενοι στη γραμμή υποδομής ενδέχεται να μείνουν… χωρίς αντικείμενο, εάν ισχύσουν οι εισηγήσεις περί ανάθεσης και της συντήρησης του δικτύου σε υπεργολάβους.
Με άλλα λόγια, σε ένα τέτοιο σενάριο, ο ΟΣΕ κινδυνεύει να μείνει μόνο με τους σταθμάρχες και κλειδούχους, αλλά και αυτοί «απειλούνται», όταν ολοκληρωθεί το δίκτυο με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση.
Καιρός, λοιπόν, ο οργανισμός να ανασυνταχθεί και… “αντεπιτεθεί”.