Ξεσηκώθηκε όλη η Βόρεια Ελλάδα για τους νέους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού.
Περιφερειάρχες, δήμαρχοι, τοπικοί φορείς και βουλευτές (ακόμα και κυβερνητικοί) αντιδρούν στα 38 διόδια του αυτοκινητοδρόμου.
Μάλιστα, στο πλαίσιο αλλαγής της σχετικής ΚΥΑ, την ερχόμενη Δευτέρα, συγκαλείται σύσκεψη των τεσσάρων Περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας (Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χρήστος Μέτιος), στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Τι ανταπαντά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις;
Αφού πρώτα σημειώνει ότι οι περισσότεροι μετωπικοί σταθμοί έχουν θεσμοθετηθεί με σχετική ΚΥΑ του 2014, η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, άρα και στην Εγνατία, μέχρι τα τέλη του 2018 θα επιφέρει δικαιότερες χρεώσεις.
Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης, άρα διαφορετική τιμή.
Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του Χρ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α., αλλά και για τους κατοίκους των όμορών περιοχών.
Αναφορικά με τα πλευρικά διόδια της Εγνατίας, στελέχη της αναφέρουν ότι, ναι μεν μπορεί να κατασκευαστούν, αλλά μπορεί να μην λειτουργήσουν, όταν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό διόδιο.