Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Μεγάρου Μαξίμου.
Δεν είναι τυχαίο που αυτήν την εβδομάδα, δυο υπουργοί αναφέρθηκαν στο θέμα αυτό.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου συναντήθηκε με τον νέο Περιφερειάρχη Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς.
Μεταξύ άλλων συζήτησαν για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, φέρνοντας ως παράδειγμα τον Κηφισό.
«Μόνο μεταξύ 2022 και 2023, η ημερήσια αύξηση των οχημάτων που περνούν τον Κηφισό υπολογίζεται γύρω στα 20.000 – 30.000 οχήματα.
Δηλαδή, το 2022 εκτιμάται ότι περνούσαν από τον Κηφισό 150.000 – 160.000 οχήματα την ημέρα, το 2023 είναι 170.000 – 190.000 οχήματα την ημέρα», δήλωσε σε ραδιοφωνική συνέντευξη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.
Αντίστοιχα, και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέδριο, αναφέρθηκε στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, με την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, αλλά και στα ΣΒΑΚ.
«Το υπουργείο μας, σε στενή συνεργασία με την κυβέρνηση, άλλα απουργεία και τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων, σχεδιάζει ένα πλέγμα μέτρων, με το οποίο, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε, έμπρακτα και αποτελεσματικά, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα της πρωτεύουσας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για να γίνει η Αθήνα πιο… βιώσιμη, «πράσινη» και φιλική προς τον κάτοικο / επισκέπτη χρειάζεται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
-Ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Δυστυχώς, η χώρα «πληρώνει» την εποχή των Μνημονίων, καθώς η ανανέωση του στόλου οχημάτων των ΜΜΜ δεν αποτελούσε προτεραιότητα.
Εάν αυξηθεί η αξιοπιστία των ΜΜΜ (προς τούτο γίνονται προσπάθειες, αλλά χρειάζεται η κεντρική κυβέρνηση να κατευθύνει περισσότερους πόρους, χρηματικούς + ανθρώπινους), δηλαδή πυκνώσουν τα δρομολόγια, μειώνοντας τις χρονοαποστάσεις, τότε αυτομάτως ολοένα και περισσότεροι θα στρέφονται σε αυτά.
-Αυστηρός έλεγχος και επέκταση λεωφορειολωρίδων.
-Αναπλάσεις, με επέκταση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, όπως το τραμ. Η Αθήνα χρειάζεται μια «πραγματικά μεγάλη ανάπλαση». Ας πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου ή η Σταδίου, παρά τις όποιες αντιδράσεις.
-Αυστηρότερες προϋποθέσεις για την είσοδο στο Δακτύλιο.
-Ελεγχόμενες και πιο λειτουργικές πιάτσες ταξί.
Ίσως, το επόμενο διάστημα υπάρξουν και σχετικές ανακοινώσεις…