Είναι η Ελλάδα εμπορευματικός κόμβος των Βαλκανίων ή της ΝΑ Ευρώπης;
Εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όχι.
Τι είναι αυτά που (κυρίως) λείπουν στις εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας;
Ασφαλώς, ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος και οι επαρκείς συνδέσεις του με λιμάνια και ΒΙΠΕ, η λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των φορτηγών.
Όσο η χώρα – για ποικίλους λόγους – δεν προχωρά με γρήγορα και αποτελεσματικά βήματα στα ανωτέρω, τόσο θα υπολείπεται άλλων χωρών.
Όσο παραμένει «ασθενής» ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όσο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν συνδέεται επαρκώς με τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, κ.ά., όσο η χώρα «ακροβατεί» για τη δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων στο Θριάσιο, στη Θεσσαλονίκη, κ.ά και όσο τα ελληνικά φορτηγά “εξαφανίζονται” (και λόγω ηλικίας και παραγόμενων ρύπων) από τους δρόμους της Ευρώπης…
… τόσο θα «επιχαίρουν» γειτονικές χώρες και λιμάνια στην Ιταλία, την Κροατία, την Σλοβενία και όχι μόνο, οι οποίες διατρανώνουν στις Αγορές ότι προσφέρουν αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις (πλοίο + τρένο / φορτηγό) για τη μεταφορά προϊόντων.
Η εφοδιαστική αλυσίδα των εμπορευμάτων, λόγω των πολέμων στην Ουκρανία και την Παλαιστίνη αναδιαμορφώνεται συνεχώς και μάλιστα, η μεταβλητότητα και η ταχύτητα των εξελίξεων είναι τέτοια που δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω καθυστερήσεις από την ελληνική πλευρά, παρά τις όποιες βελτιωτικές ενέργειες που έχουν συντελεστεί.