Ασφαλώς αυτό που προέχει είναι η δημόσια υγεία και η κοινωνική συνοχή. Οπότε, όποια μέτρα κι εάν λαμβάνονται ή πρόκειται να ληφθούν για τον περιορισμό του Covid – 19, κινούνται σε σωστή βάση και κατεύθυνση.
Πέρα από το υγειονομικό σκέλος, μεγάλο ερώτημα αποτελεί η εξέλιξη της οικονομίας και της κατανάλωσης, τουλάχιστον, για το επόμενο 6μηνο.
Μπορεί, π.χ. τα φαρμακεία, τα καταστήματα με είδη υγιεινής, τα σούπερ μάρκετ να εμφανίζουν έως και άνοδο του κύκλου εργασιών (οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 5% την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου), ωστόσο άλλα καταστήματα / κλάδοι του λιανεμπορίου διαπιστώνουν μεγάλη μείωση του κύκλου εργασιών.
Πριν από μερικές ημέρες συνομιλήσαμε, στο περιθώριο εκδήλωσης, με υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης εταιρείας logistics.
Στο ερώτημα «τι βλέπετε για τους επόμενους μήνες», μας απάντησε τα εξής: «Η ύφεση είναι δεδομένη. Μην ξεχνάτε ότι το όποιο «ξέσπασμα» των Ελλήνων καταναλωτών έγινε στο πρώτο lock down.
Πόσες νέες τηλεοράσεις, πόσους νέους καναπέδες, πόσα νέα ηλεκτρικά είδη, πόσα νέα προϊόντα γυμναστικής θα αγοράσει ή μπορεί να αγοράσει στο νέο lock down – μικρό ή μεγάλο / τοπικό ή πανελλαδικό – ο Έλληνας;».
Σύμφωνα με τραπεζικούς αναλυτές, η ύφεση στην Ελλάδα εκτιμάται εφέτος σχεδόν στο 7% – 8% και η ανάπτυξη του χρόνου κοντά στο 5%.