Άλλοτε ανταγωνιστές κι άλλοτε “συναγωνιστές”.
Πως διαμορφώνονται οι συσχετισμοί στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο; Υπάρχουν «παγιωμένες» συμμαχίες; Ποια είναι η εικόνα στους διαγωνισμούς των υποδομών μεταφορών;
Όπως μας εξήγησε στέλεχος του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου, «αυτό που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα είναι ένα rotation μεταξύ των εγχώριων εταιρειών στη σύσταση κοινοπραξιών.
Επίσης, αυτό που έχει προκαλέσει εντύπωση, μέχρι στιγμής, είναι η απουσία ξένων εταιρειών από τους διαγωνισμούς, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων».
Και ειδικότερα:
Α. Στα σιδηροδρομικά έργα και στα 6 μεγάλα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, αρχικού προϋπολογισμού 4 δις ευρώ, οι συμμαχίες είναι συγκεκριμένες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – MYTILINEOS και ΑΒΑΞ – ALSTOM.
Β. Αντίθετα, στα οδικά έργα, οι συμμαχίες δεν είναι «δεδομένες», καθώς:
-Στο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη επικράτησε το σχήμα ΑΚΤΩΡ – ΙNTRAKAT, το οποίο διεκδίκησε και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – MYTILINEOS,
-Στο FlyOver Θεσσαλονίκης επικράτησε το σχήμα ΑΒΑΞ – MYTILINEOS, το οποίο διεκδίκησαν και οι ΑΚΤΩΡ, ΙΝΤRΑΚΑΤ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-Στο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ και – για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια – κατέβηκαν μαζί ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΕΛΛΑΚΤΩΡ – INTRAKAT.
Το εν λόγω στέλεχος σχολίασε και χωρίς να την κατονομάσει ότι «ξένη μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία φαίνεται ότι “αποχωρεί” από την Ελλάδα, επικεντρώνοντας την παρουσία στις παραχωρήσεις».
Πλέον, με ενδιαφέρον αναμένονται οι εξελίξεις και σε άλλους μεγάλους διαγωνισμούς, όπως η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, το Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ, η παράκαμψη Χαλκίδας και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.