Περίμενε… χρόνια η εγχώρια αγορά επαγγελματικού οχήματος έναν πραγματικά μεγάλο δημόσιο διαγωνισμό.
Πράγματι, ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα 770 νέα λεωφορεία (ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου), αρχικού προϋπολογισμού 383,494 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον ευρωπαϊκών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών και των Ελλήνων εισαγωγέων τους.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που «αναζωογονήθηκε» η εγχώρια αγορά επαγγελματικού οχήματος;
Το… μακρινό 2008, όταν η (τότε) ΕΘΕΛ και νυν ΟΣΥ υπέγραφε τις συμβάσεις για τη προμήθεια 220 mini bus, 100 αρθρωτών λεωφορείων και 200 λεωφορείων φυσικού αερίου.
Οι τρεις ανωτέρω διαγωνισμοί της (τότε) ΕΘΕΛ για τα 520 λεωφορεία ήταν συνολικού κόστους 142,5 εκατ. ευρώ.
Ποιοι επικράτησαν; Η πολωνική Solaris (για πολλούς ήταν η μεγάλη έκπληξη του διαγωνισμού) που ανακηρύχτηκε ανάδοχος για τα 220 mini bus και τα 100 αρθρωτά και η IVECO France για τα 200 φυσικού αερίου.
Στον τρέχων διαγωνισμό, αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο Μεταφορών και τους ΟΑΣΑ – ΟΣΥ και ΟΣΕΘ – ΟΑΣΘ είναι, σαφώς, η επιτυχία του και η μη καθυστέρηση από τυχόν διενέξεις μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων, κάτι που δεν αποφεύχθηκε στον προηγούμενο διαγωνισμό.