Εκτός κάθε αρχικού χρονοδιαγράμματος έχει τεθεί η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Το προσφερόμενο, από τον ΔΑΑ, συνολικό τίμημα των 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, δεν ικανοποιεί τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), η οποία έχει ζητήσει τη βελτίωσή του και μάλιστα, σε αξιοσημείωτο βαθμό, λόγω της ανόδου της επιβατικής / τουριστικής κίνησης.
Από την άλλη, είναι προφανές ότι η εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου θα επιδιώξει την καταβολή του «ελάχιστου» δυνατού τιμήματος για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης.
Το αξιοσημείωτο, στην περίπτωση του «Ελ. Βενιζέλος», είναι ότι το 55% του μετοχικού ποσοστού το διαθέτει το ελληνικό δημόσιο, ωστόσο το management οι ιδιώτες.
Μάλιστα, οι σχέσεις του ελληνικού δημοσίου με τους ιδιώτες μετόχους έχουν περάσει διάφορες διακυμάνσεις και την τελευταία πρόσφατη περίοδο, με αποκορύφωμα την παραίτηση του πρώην προέδρου Παναγιώτη Ρουμελιώτη.
Τις εξελίξεις στο «Ελ. Βενιζέλος» παρακολουθούν οι αεροπορικές εταιρείες / χρήστες, οι οποίες προσδοκούν σε μείωση τελών, αλλά και ανταγωνίστριες εταιρείες στη διαχείριση αεροδρομίων.