Ανακατατάξεις αναμένονται το 2023 στις κατασκευές, επηρεάζοντας και τις υποδομές μεταφορών, αφού οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) διαθέτουν συμμετοχές σε αρκετές υποδομές μεταφορών, όπως σε οδικούς άξονες, έργα μετρό, σιδηροδρομικά έργα, αεροδρόμια, κ.α.
H πρωτοκαθεδρία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επί του παρόντος, δεν «απειλείται», με τη θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να οδηγείται, όπως όλα δείχνουν, στις αυστραλιανές First Frontier – Macquarie, «γεμίζοντας τα ταμεία» της μητρικής εταιρείας.
Αντίστοιχα, εξελίξεις αναμένονται (και) το 2023 στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η οποία προχώρησε πέρσι στην πώληση του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στη Motor Oil.
Ο βασικός μέτοχος, η ολλανδική Reggeborgh Invest εκτιμάται ότι διερευνά εναλλακτικές για την περαιτέρω ανασυγκρότηση του ομίλου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με πιθανή πώληση κι άλλων θυγατρικών εταιρειών, όπως η ΑΚΤΩΡ.
Από την πλευρά της, και η ΑΒΑΞ φημολογείται ότι ίσως εμπλακεί σε σενάρια εξαγορών, γι’ αυτό άλλωστε η μετοχή της κινείται ανοδικά τις τελευταίες ημέρες.
«Άγνωστος Χ» η (νέα) ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η οποία φιλοδοξεί να «πρωταγωνιστήσει» στην επόμενη ημέρα των κατασκευών μέσω εξαγορών (π.χ. της ΤΕΚΑΛ).
Τέλος, η κατασκευαστική αγορά αναμένει και τις κινήσεις της ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, η οποία εξήγγειλε πρόσφατα «δυναμική είσοδο» σε κατασκευές και παραχωρήσεις. Άραγε, η είσοδος αυτή θα συνοδευτεί από μια ενδεχόμενη εξαγορά κάποιων προαναφερθεισών εταιρειών;