Οι αεροπορικές εταιρείες μετρούν τεράστιες απώλειες από την εκδήλωση της επιδημίας του κορωνοϊού.
Στις αρχές Μαρτίου, η ΙΑΤΑ εκτίμησε απώλειες μεταξύ 63 δισ. δολ. (στο σενάριο που ο COVID-19 είχε περιορισμένη εξάπλωση) και 113 δισ. δολ. (στο σενάριο που ο COVID-19 έχει ευρύτερη διάδοση), εάν και αρκετοί πιστεύουν ότι η εκτίμηση της ΙΑΤΑ θα αναθεωρηθεί επί τα χείρω.
Λόγω της περιορισμένης ζήτησης και των περιορισμών που έχουν επιβληθεί, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες διεξάγουν ελάχιστο έργο και έχουν καθηλώσει τα αεροσκάφη τους.
«Κολοσσοί», όπως η Boeing, η Lufthansa, κ.α. προσδοκούν κρατική βοήθεια, ώστε να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες.
Οι αερομεταφορές αντιμετωπίζουν την χειρότερη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί, έπειτα από τα τρομοκρατικά χτυπήματα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
«Στη χρόνια ελλιπή κεφαλαιοποίηση και στον έντονο κατακερματισμό που έπλητταν τον εν λόγω τομέα ήδη πριν από τις τρομοκρατικές επιθέσεις ήρθαν να προστεθούν η δραματική μείωση της ζήτησης και η αύξηση των ασφαλίστρων που οδήγησαν ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες στην οικονομική καταστροφή, με συνέπειες μαζικές απολύσεις, ακινητοποίηση αεροσκαφών και κατάργηση μη κερδοφόρων δρομολογίων», ανέφερε το ΕΚ σε έκθεσή του στις 6 Φεβρουαρίου 2002.
Τώρα, η κατάσταση είναι εμφανώς πιο δύσκολη και ένα κύριο ερώτημα απασχολεί τον κλάδο: Όφειλαν οι αεροπορικές να είναι προετοιμασμένες για τα χειρότερα; Θα μπορούσαν να είχαν προβλέψει μια τέτοια «ημέρα»;
Οι απόψεις διίστανται. Το σίγουρο είναι ότι όσες αεροπορικές έχουν ρευστότητα, θα καταφέρουν πιθανότατα να επιβιώσουν, σε συνάρτηση με τις έκτακτες χορηγήσεις που θα λάβουν από τα κράτη τους.
Πάντως, το τοπίο (και) για τις αερομεταφορές θα είναι άλλο, όταν (με το καλό) τελειώσει η δύσκολη αυτή περίοδος…
https://www.facebook.com/iata.org/videos/2537388733199259/?t=1