Με 1 ηχηρή συμμετοχή και 3 ηχηρές απουσίες ολοκληρώθηκε η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Δεσμευτική προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία Fraport AG (μητρική της Fraport Greece) – Delta Airport Investment του Ομίλου Κοπελούζου και η Πηλέας ΑΕ της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Σίγουρα, πρόκειται για ένα ισχυρό σχήμα, αφού:
➡️Η Fraport AG είναι η μητρική της Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, θεωρείται σίγουρο ότι η μητρική εταιρεία έλαβε σοβαρά υπόψη την εισήγηση / άποψη της Fraport Greece, η οποία γνωρίζει καλά «τι είναι περιφερειακό αεροδρόμιο στην Ελλάδα», αλλά και «τι σημαίνει συνύπαρξη με την Πολεμική Αεροπορία».
➡️Ο Όμιλος Κοπελούζου γνωρίζει, κι αυτός, άριστα «τι σημαίνει αεροδρόμιο», αφού μετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο, τόσο του αεροδρομίου της Αθήνας, όσο και της Fraport Greece.
➡️Τέλος, η Οικογένεια Κωνσταντακόπουλου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Μεσσηνία και τον τουρισμό της, δημιουργώντας το Costa Navarino και επενδύοντας συνεχώς σε αυτόν, όπως φάνηκε από την ανάληψη της παραχώρησης της μαρίνας της Πύλου, αλλά και με τις αερομεταφορές, ως μέτοχος της AEGEAN.
Με γνώμονα τα ανωτέρω, η συμμετοχή της κοινοπραξίας αποτέλεσε «φυσική εξέλιξη γεγονότων».
Από την άλλη πλευρά, ο διαγωνισμός συνοδεύτηκε από 3 ηχηρές απουσίες και συγκεκριμένα από:
Α. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur,
Β. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR και
Γ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, «φάνταζε πιθανό τουλάχιστον 1 από τα ανωτέρω σχήματα, να κατέθετε δεσμευτική προσφορά, γι’ αυτό ακούστηκε ότι ίσως δινόταν μια ολιγοήμερη παράταση».
Η μη κατάθεση κι άλλης δεσμευτικής προσφοράς, σε γενικές γραμμές, προκάλεσε «έκπληξη».
Γιατί δεν κατατέθηκε κι άλλη προσφορά; Είναι «μικρό» το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ώστε να αποσβεστεί, σχετικά γρήγορα, η επένδυση; Απαιτεί μεγάλες παρεμβάσεις; Είναι δύσκολη η συνύπαρξη με την Π.Α.;
Όπως και να έχει, αυτό που προέχει είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αεροδρομίου της Καλαμάτας και η προσθήκη νέων αεροπορικών εταιρειών / τουριστικών ροών προς όφελος της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.