Δεν κατέστη εφικτή, ούτε την τρέχουσα κυβερνητική περίοδο, η επίτευξη κάποιας αποδεκτής λύσης για την ανανέωση του στόλου των Ελλήνων οδικών μεταφορέων.
Το υπουργείο Μεταφορών κατέθεσε την πρόταση του, περί τον Ιανουάριο, η οποία στηριζόταν στη μέθοδο του leasing από τραπεζικό ίδρυμα.
Από την άλλη πλευρά, οι οδικοί μεταφορείς και οι φορείς του ευρύτερου κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, τις δικιές τους.
Ωστόσο, αποδεκτή λύση, από όλες τις πλευρές, δεν βρέθηκε. Έτσι, το ζήτημα θα απασχολήσει την επόμενη κυβέρνηση, όποια κι εάν είναι αυτή.
Ως γνωστόν, η ελληνική αγορά των ΦΔΧ είναι κατακερματισμένη. Η χώρα μας διαθέτει περί τα 35 χιλ. φορτηγά Δημόσιας Χρήσης (τα ενεργά είναι σαφώς λιγότερα), έναντι 1,3 εκατ. φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης.
Ο γερασμένος στόλος φορτηγών συμπεριλαμβάνεται στα σπουδαιότερα προβλήματα του κλάδου, καθώς στη χώρα μας ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 18,8 έτη, έναντι 12 στην Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στη Ρουμανία ο μέσος όρος ηλικίας βαρέων φορτηγών είναι τα 15 έτη, στη Σλοβενία τα 12 έτη, ενώ στη Γαλλία και τη Δανία τα 7 και 7,7 έτη, αντίστοιχα.