Την περασμένη Τρίτη 28 Ιανουαρίου ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πραγματοποίησε επίσκεψη στην Ηλεία, στην οποία έκανε ίσως τη πιο σημαντική δήλωση, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, στον τομέα των υποδομών.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο Πάτρα – Πύργος, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι «σε αυτήν την χώρα είμαστε θύματα μιας λογικής εκδικητικότητας απέναντι στις πολιτικές δυνάμεις από τις οποίες παραλαμβάνουμε την διακυβέρνηση.
Εμείς, δεν το κάναμε αυτό, αλλά βλέπω ότι η σημερινή κυβέρνηση, ιδιαίτερα στα θέματα υποδομών ακολουθεί μια λογική εκδικητική και πολιτικής αντιδικίας χωρίς λόγο, για έργα που είχαν δρομολογηθεί, που είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και θα ολοκληρώνονταν».
Μάλιστα, για το Πάτρα – Πύργος ανέφερε ότι «εγώ είμαι ανήσυχος, διότι φοβάμαι πως το έργο θα πάει στις καλένδες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καθυστερήσει πάρα πολύ και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα δώσει έγκριση για ανάθεση σε ένα τόσο μεγάλο έργο».
Η ανωτέρω δήλωση του Αλέξη Τσίπρα προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του υπουργού Κώστα Καραμανλή, ο οποίος δήλωσε ότι «ο κ. Τσίπρας ήταν πρωθυπουργός της κυβέρνησης που χάρισε 500 εκατ. πανωπροίκια στους εργολάβους», συμπληρώνοντας ότι «το πολύπαθο έργο Πάτρα – Πύργος, το οποίο η δική του κυβέρνηση παρέλαβε έτοιμο να υλοποιηθεί και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, σκανδαλωδώς το έσπασε στα 8, ικανοποιώντας τον εκλεκτό της εργολάβο, με τις γνωστές καταστροφικές συνέπειες».
Ποια είναι τα υπάρχοντα δεδομένα; Έως σήμερα σε υποδομές και μεταφορές έχουν ακυρωθεί ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, η εργολαβία «σκούπα» του Άκτιο – Αμβρακία, ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και όπως όλα δείχνουν, οι 8 εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος, ενώ ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ δεν προσέλκυσε καμία δεσμευτική προσφορά.
Για άλλους τους ανωτέρω διαγωνισμούς, πλην του Θριασίου ΙΙ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκφράσει την επιχειρηματολογία του.