Θα έλθουν «γενναίες» αυξήσεις στα διόδια, λόγω πληθωρισμού; Με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο.
Τα προηγούμενα χρόνια, λόγω του χαμηλού πληθωρισμού, οι αυξήσεις στα διόδια κυμαίνονταν και ανά περιπτώσεις περί τα 10 λεπτά, κάτι στο οποίο δεν έδιναν και… ιδιαίτερη σημασία οι χρήστες των αυτοκινητόδρομων.
Τώρα, εάν εφαρμοστούν – από τις αρχές του νέου έτους – αυξήσεις 10%, είναι κάτι στο οποίο θα αντιδράσουν, όχι μόνο οι χρήστες, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς το 2023 θα διεξαχθούν και… εθνικές εκλογές.
Όλοι θυμόμαστε τι έγινε το 2019, σε μία – σε κάποιο βαθμό – ανάλογη περίπτωση (είχε ανακοινωθεί αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού από τα 2,8 ευρώ στα 3 ευρώ και μετά στα 3,3 ευρώ), με τη σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο.
Πάντως, το ζήτημα είναι σύνθετο. Από τη μία πλευρά, οι παραχωρησιούχοι, οι μέτοχοί τους και οι συμβάσεις παραχώρησης και από την άλλη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τι θα συμβεί; Θα απορροφήσει το ελληνικό δημόσιο μέρος από τις αυξήσεις; Θα κάνουν κάπως «πίσω» οι παραχωρησιούχοι, οι οποίοι έχουν αρκετά ζητήματα προς διαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;
Σε κάθε περίπτωση, έως τις αρχές του νέου έτους θα έχουν δοθεί οι απαντήσεις…
Το άλλο με τον τοτό το ξέρετε; Τι 10%;;; έρχεται και κάλπη