Με τη βενζίνη να έχει «σκαρφαλώσει» στα 2,5 ευρώ το λίτρο και την ελάχιστη διαδρομή των ταξί στα 4 ευρώ, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έχουν μια μοναδική ευκαιρία: Την προσέλκυση περισσότερων επιβατών.
Αρωγός στη προσπάθεια αυτή παραμένει η – άκρως – ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική τους, με το ενιαίο κόμιστρο, π.χ. στην Αθήνα να ανέρχεται στα 1,2 ευρώ και η μηνιαία κάρτα στα 27 ευρώ.
Ποιος είναι ο στόχος; Παρ’ όλες τις προκλήσεις της τρέχουσας περιόδου, οι οποίες είναι αρκετές, στόχος του Ομίλου ΟΑΣΑ είναι, το 2023, 1 στις 3 μετακινήσεις στην Αθήνα να γίνεται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σχεδόν το 35%, έναντι 25% το 2019.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού, βασικές παράμετροι αποτελούν η βελτίωση της προσβασιμότητας, το μεγαλύτερο δίκτυο (περισσότερες στάσεις και σταθμοί) και οι μικρότερες χρονοαποστάσεις, με τη δρομολόγηση πρόσθετων οχημάτων και συρμών.
Με άλλα λόγια, η πύκνωση και αξιοπιστία των δρομολογίων, εάν και – όπως είναι φυσικό – η ανάκτηση της επιβατικής κίνησης εξαρτάται και από την εξάλειψη των κινδύνων από την πανδημία.
Σε επίπεδο οικονομικού αποτελέσματος, η μεγάλη μείωση επιβατών, άρα και εσόδων, λόγω της πανδημίας οδήγησε την Πολιτεία σε πρόσθετες επιχορηγήσεις και μάλιστα, πρόσφατα ψηφίστηκε τροπολογία για την υπέρβαση της κρατικής επιχορήγησης του ΟΑΣΑ άνω του 40%, καθώς η ενεργειακή κρίση διεύρυνε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα.
Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η διατήρηση της τιμής των εισιτηρίων στα σημερινά επίπεδα.