Εντείνεται η αγωνία για τη σπουδαιότερη εν εξελίξει σύμβαση παραχώρησης οδικού άξονα, τον ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα, το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά.
Τον οδικό άξονα διεκδικούν τρία σχήματα, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – MERIDIAM, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Εάν λάβουμε υπόψη τις προσφορές που δόθηκαν για την Αττική Οδό, στην οποία επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 3,27 δις, έναντι της κοινοπραξίας VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. που προσέφερε 3,1 δις, εικάζει κανείς ότι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έχουν καταθέσει τις πιο ανταγωνιστικές προσφορές.
Εάν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, τότε θα προκύψουν 2 ενδεχόμενα: Είτε νέος «θρίαμβος» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είτε η μεγάλη «ρεβάνς» της ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Σε περίπτωση επικράτησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τότε η εταιρεία καθίσταται ο «απόλυτος κυρίαρχος» των οδικών συμβάσεων παραχώρησης στην Ελλάδα, αφού διαθέτει ήδη τη Νέα και Κεντρική Οδό, την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό.
Επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θέλει τον ΒΟΑΚ, ώστε να τον «κουμπώσει» και με το νέο αεροδρόμιο, στο Καστέλλι (έχει αναλάβει τη διαχείριση του με τους Ινδούς της GMR).
Από την πλευρά της, η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ επιθυμεί να διεισδύσει πιο δυναμικά στις κατασκευές και τις παραχωρήσεις, έχοντας δημιουργήσει την εταιρεία Μ – Παραχωρήσεις, αλλά και να επικρατήσει της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έναν μεγάλο διαγωνισμό.
Γενικότερα, σε σχέση με την Αττική Οδό είναι προφανές ότι η πρόοδος του διαγωνισμού / ανακήρυξη αναδόχου για τον ΒΟΑΚ έχει καθυστερήσει, εάν και είναι γεγονός ότι ο διαγωνισμός του ΒΟΑΚ είναι πιο σύνθετος («σκιώδη» διόδια, ασαφές κυκλοφοριακός όγκος, νέα χάραξη, προσφυγές επί της χάραξης, κ.ά).