Κάθε προσπάθεια για την προώθηση φιλικών, προς το περιβάλλον, πολιτικών κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Έτσι, και το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε… νηπιακό στάδιο. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πέρσι ανήλθαν στο 0,4% του συνόλου (πέρσι ταξινομήθηκαν περί τα 114.000 αυτοκίνητα).
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας υπολογίζονται σε μερικές εκατοντάδες. Ως ανασταλτικοί παράγοντες θεωρούνται το (σχετικά) υψηλό κόστος αγοράς και η απουσία σταθμών φόρτισης.
Τι πρέπει να γίνει για να τονωθεί η αγορά, η οποία μετρά πρόσθετες «πληγές» από τον κορωνοϊό;
Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, ώθηση στις πωλήσεις δεν αναμένεται από τους ιδιώτες, ανεξάρτητα από το ύψος της επιδότησης.
«Είναι δύσκολο για έναν μέσο Έλληνα να δώσει 30 – 35 χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και εάν η επιδότηση κυμανθεί μεταξύ 5 – 8 χιλιάδες ευρώ», υποστηρίζουν.
«Εκεί που οφείλει να δώσει βάρος η κυβέρνηση είναι στην παροχή κινήτρων στους επαγγελματίες, όπως τους ιδιοκτήτες ταξί, τις εταιρείες rent a car, τις βιομηχανίες, κ.α., ώστε να αντικαταστήσουν το στόλο τους με ηλεκτρικά οχήματα», συμπληρώνουν.
Πάντως, ο στόχος που έχει τεθεί είναι 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό.