Όλο και διευρύνεται η παρουσία ιταλικών εταιρειών στις μεταφορές της Ελλάδας, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές.
Τελευταίο και μάλιστα, «τρανταχτό» παράδειγμα ο όμιλος Grimaldi (σε αυτόν ανήκουν οι Μινωικές Γραμμές), ο οποίος «τίναξε τη μπάνκα στον αέρα», δίνοντας 80 εκατ. για το λιμάνι του Ηρακλείου και 84,17 εκατ. για την Ηγουμενίτσα.
Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει έντονο τουριστικό χαρακτήρα, της Ηγουμενίτσας πιο εμπορικό, με τα φορτηγά στον άξονα Ελλάδα – Ιταλία.
Αποκτώντας την Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο, ο όμιλος Grimaldi δημιουργεί – για τις εταιρείες του – έναν θαλάσσιο «διάδρομο» που εκτείνεται σε όλη τη Μεσόγειο, ενισχύοντας τη σφαίρα επιρροής του.
Πλέον, η «πίεση» μεταφέρεται στις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και ιδίως, στην Attica, η οποία εκτιμάται ότι θα βρεθεί αντιμέτωπη με μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην Αδριατική.
Έντονη είναι η παρουσία των Ιταλών και μάλιστα με χαρακτηριστικά σχεδόν «μονοπωλίου» στον σιδηρόδρομο, με τη Hellenic Train, θυγατρική της Trenitalia, να διαθέτει το συντριπτικό ποσοστό των επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών της Ελλάδας.
Τέλος και στις αστικές συγκοινωνίες, το ιταλικό «αποτύπωμα» θα είναι ισχυρό, αφού το Μετρό Θεσσαλονίκης οδηγείται στην κοινοπραξία της ιταλικής ATM (Azienda Trasporti Milanesi), η οποία είναι η κρατική εταιρεία και διαχειρίζεται το μετρό του Μιλάνου και της γαλλικής Egis.
καλησπέρα, μια σημείωση: η εταιρία ATM S.p.A., είναι 100% ελεγχόμενη από τον Δήμο του Μιλάνου και δεν είναι κρατική εταιρία