Ένα από τα «αγκάθια», τα οποία καλείται να επιλύσει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είναι οι τιμές των διοδίων.
Με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, οι τιμές των διοδίων επανακαθορίζονται κάθε έτος, σύμφωνα με τον πληθωρισμό.
Παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις διοδίων – ουσιαστικά – «ανακοινώθηκαν» από τις εταιρείες παραχώρησης, προκειμένου να είναι «καλυμμένες νομικά», εντούτοις δεν εφαρμόστηκαν, έπειτα από πιέσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία δεν ήθελε να εφαρμοστούν αυξήσεις διοδίων και μάλιστα, άνω του 10% σε προεκλογικό έτος.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το «πρόβλημα» λύθηκε, απλά μετατέθηκε.
Στο πλαίσιο κοινωνικής εκδήλωσης, συνομιλήσαμε με ανώτατο στέλεχος αυτοκινητόδρομου, το οποίο μας ανέφερε ότι «μεταξύ των εισηγήσεων για την επόμενη ημέρα, δηλαδή της αύξησης των διοδίων είναι η εφαρμογή του μοντέλου της Πορτογαλίας».
Το σίγουρο είναι ότι, αργά ή γρήγορα, αυξήσεις διοδίων θα υπάρξουν στους αυτοκινητόδρομους.
Στην Εγνατία Οδό υπάρχει και «έτοιμη» ΚΥΑ, η εφαρμογή της οποίας αποτελεί κρίσιμη συνθήκη για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης.
Η Αττική Οδός είναι «κάτι διαφορετικό», με τα διόδια, με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, να μειώνονται τα πρώτα 5 χρόνια από τα 2,8 ευρώ στα 2,5 ευρώ, αλλά στη συνέχεια να «απελευθερώνονται».