Μονάχα… «χριστουγεννιάτικο πνεύμα» δεν χαρακτηρίζει τον κλάδο των αερομεταφορών τις τελευταίες ημέρες.
Στο κορυφαίο θεσμικό επίπεδο εκδηλώθηκε αντιπαράθεση για τις αεροδρομικές υποδομές.
Η ΙΑΤΑ εξαπέλυσε, πριν από λίγες ημέρες, ισχυρά «βέλη» κατά των αεροδρομίων, κάνοντας λόγο για «κρίση χωρητικότητας και μη ικανότητα απορρόφησης πρόσθετων χρονοθυρίδων (slots)», υποστηρίζοντας ότι αποτελούν ανάχωμα για την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών.
Το ACI Europe «απάντησε», τονίζοντας, σε έντονο ύφος, ότι «το επιχείρημα της IATA ότι πολλά αεροδρόμια δεν κάνουν αρκετά για να δημιουργήσουν περισσότερη χωρητικότητα από την υπάρχουσα υποδομή είναι γελοίο – αστείο», υπογραμμίζοντας ότι «οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει, μάλλον, να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στους πολυάριθμους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βελτιώσουν άμεσα τη χρήση της χωρητικότητας των αεροδρομίων, όπως η ταχύτερη επιστροφή αχρησιμοποίητων slots».
Υπάρχει πιθανότητα να «μεταναστεύσει» η ανωτέρω ρητορική (δημοσίως ή μη) στην Ελλάδα;
Όσο ανεβαίνουν οι τουριστικές ροές, όσο αυξάνεται η εναέρια κυκλοφορία, τόσο θα μεγιστοποιούνται οι απαιτήσεις, τόσο στα αεροδρόμια, όσο και στις αεροπορικές.
Πάντως, το τελευταίο διάστημα, η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο για τη βέλτιστη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και των αεροναυτιλιακών υποδομών / συστημάτων.