«Επίθεση» Jumbo κατά εταιρειών logistics και liners (ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) για τα υψηλά μεταφορικά ναύλα.
Σε ανακοίνωση με θέμα «Η διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας καλά κρατεί», η εισηγμένη εταιρεία κάνει λόγο για «ταλαιπωρία της αγοράς από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων».
Σύμφωνα με την Jumbo, «παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο, ανατρέποντας ισορροπίες ετών.
Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία.
Η κατάσταση, αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.
Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων.
Ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ.
Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα – εκτός λογικής – ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.
Τέλος, ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον, όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.
Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019», αναφέρει η εισηγμένη εταιρεία.
Γενικότερα, η εκτόξευση των ναύλων στα containers έχει επιφέρει πολλές διαμαρτυρίες, ειδικά όταν το container μεταφέρει προϊόντα πιο χαμηλής αξίας.
Στην Ελλάδα, σχετικά πρόσφατα ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Κωνσταντίνος Μίχαλος είχε ζητήσει την παρέμβαση της κυβέρνησης, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα της κατακόρυφης αύξησης των ναύλων.
«Η αύξηση που παρατηρείται είναι δυσανάλογα μεγάλη με τις αντοχές των επιχειρήσεων και βέβαια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως», σημείωνε χαρακτηριστικά.
Εκτιμάται ότι η αύξηση στις τιμές των ναύλων και σε ετήσια βάση έχει φτάσει το 600%.
Σύμφωνα με την Drewry, ο μέσος ναύλος ενός κοντέινερ μήκους 40 ποδών έφτασε τα 8.400 δολάρια μέσα στον Ιούλιο, πρόκειται για αύξηση πάνω από 50% σε σύγκριση με τα στοιχεία του Μαΐου.