Πουλάει μειοψηφικό μετοχικό ποσοστό η Aegean Airlines ή καλύτερα, μέτοχοι μειοψηφίας επιθυμούν να διαθέσουν το ποσοστό τους;
Η Aegean Airlines, σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση στο ΧΑ, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικών συμμαχιών και συμπράξεων.
Όπως έγινε αργότερα γνωστό, η εταιρεία βρισκόταν σε συζητήσεις για την πώληση μειοψηφικού μετοχικού ποσοστού στον κινεζικό όμιλο HNA Hainan, ενώ σχετικές διαπραγματεύσεις έγιναν και με άλλες εταιρείες.
Οι συζητήσεις συνεχίζονται ή και διευρύνονται; Άγνωστο. Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης προέβη σε μια αινιγματική δήλωση, όπως την ερμήνευσαν αρκετοί, σχετικά με το μέλλον της εταιρείας, στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος του 2018.
Ειδικότερα, ο κ. Βασιλάκης σχολίασε τα ακόλουθα: «Αυτό το οποίο έχουμε πει αρκετές φορές, είναι ότι πάντα η εταιρεία θα είναι σε αναζήτηση νέων δυνατοτήτων και αυτές οι νέες δυνατότητες έρχονται πολλές φορές από συνεργασίες και άρα οποιοσδήποτε έρθει να μας πει, να μας προτείνει ότι μπορεί να μας δώσει μία δυνατότητα που δεν είχαμε σε μία αγορά, σε μία κατηγορία προϊόντος και τα λοιπά, θα είναι μία πολύ σοβαρή συζήτηση που θα κάνουμε μαζί του, αν έχει το background, αν έχει την υποδομή, αν έχει τη λειτουργία για να μπορεί να συνεργαστεί μαζί μας.
Με αυτόν τον τρόπο απαντώ την ερώτηση για τις συνεργασίες, γιατί σε αυτό είμαστε πολύ ανοιχτοί, ακριβώς στην κατεύθυνση της εξωστρέφειας που οφείλουμε νομίζω όλες οι ελληνικές εταιρείες και ιδιαίτερα, όποιες αφορούν τον τουρισμό, να έχουν.
Δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να είναι άμεσο, αλλά υπάρχει πάντα η διάθεση για κουβέντα και αν βρούμε κάποια στιγμή, κάποτε τα επόμενα χρόνια, κάτι το οποίο να μπορεί να μας προσφέρει δυνατότητες τις οποίες μόνοι μας δεν έχουμε, τότε θα το σκεφτούμε πολύ σοβαρά για να το κάνουμε, διότι πράγματι είναι αυτό το οποίο διασφαλίζει τα πράγματα ακόμα περισσότερο σαν μεγέθη, σαν κατεύθυνση, σαν ανάπτυξη για τη χώρα.
Και από εκεί και ύστερα, μπορούμε να είμαστε για τους μετόχους μας, για το προσωπικό μας και για τη χώρα μας υγιείς, ώστε να μπορούμε να είμαστε και καλώς δυνητικός συνεταίρος ή καλό μέρος αργότερα, στα επόμενα 5 – 10 – 15 χρόνια, ενός ευρύτερου συνόλου.
Γιατί έχουμε ένα globalising industry, έχουμε μία παγκοσμιοποιημένη αερομεταφορά στην οποία εμείς οφείλουμε να είμαστε υγιείς παίκτες, ώστε η εταιρεία, ανεξάρτητη ή μη σε 10 – 15 χρόνια, να συνεχίζει να είναι μία εταιρεία για την οποία είμαστε περήφανοι».
Όπως είναι φυσικό, η τελευταία φράση επιδέχεται αρκετών ερμηνειών…