Πλήθος συζητήσεων, ερμηνειών και εικασιών έχει επιφέρει η απόφαση της κυβέρνησης για τη ματαίωση της πώλησης του 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης, λίγο πριν την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού (το ΤΑΙΠΕΔ ήταν προγραμματισμένο να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές).
Πολλά ακούγονται για «άνωθεν παρεμβάσεις», για πληροφορίες περί «μεταπώλησης» του λιμένα και για «αμφιβολίες» για κάποιους από τους επίδοξους αγοραστές.
Εμείς, από την πλευρά μας, θα σημειώσουμε ότι, αφού «χάλασε» η Αλεξανδρούπολη, είναι πιθανό να «χαλάσει» και η Καβάλα, παρότι ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί.
Αυτό, διότι η ανάδοχος κοινοπραξία, η International Port Investments, η οποία απαρτίζεται από τις BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ήταν το μοναδικό σχήμα που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά, εικάζεται ότι ήθελε «πακέτο» την Αλεξανδρούπολη και ίσως τον Βόλο στη λογική δημιουργίας ενός «τόξου» (Βόλος – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη).
Πάντως, ένα στέλεχος της αγοράς των συνδυασμένων μεταφορών που παρακολουθεί τις εξελίξεις στα λιμάνια, μας είπε:
«Καλό είναι τα λιμάνια να πηγαίνουν σε αυτούς που ξέρουν τη “δουλειά”, όπως συνέβη για παράδειγμα στον Πειραιά με την Cosco, στη Θεσσαλονίκη με την CMA CGM και στην Ηγουμενίτσα με τον Grimaldi».